Протокол засідання педагогічної ради від 25.12.2023 року № 18 про професійний розвиток педагогів

Протокол № 18

засідання педагогічної ради Плющівського ліцею від 25.12.2023 року

                                                                                                      Присутні :

Таранкова С.В.

Романюк С.О.

Лободовська В.Й.

Сукманова О.В.

Сарафим О.В.

Чумаченко І.П.

Береза Н.В.

Боровик Т.В.

Плоха В.М.

Войцова Т.С.

Вознюк А.М.

Сармак Л.Г.

Чумаченко П.П.

Буртник К.Д.

Чумаченко В.І.

Данилюк В.В.

Тиць С.В.

Щербина О.С.

                                                     Порядок денний

1. Про професійний розвиток педагогів в умовах дистанційного навчання: виклики, інструменти та можливості. Підсумки підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу за 2023 рік.

                                                                  Інформація заступника директора  з НВР  Романюк С.О.

2. Про затвердження орієнтовного  плану підвищення кваліфікації працівниками  Плющівського ліцею на 2024 рік.

                                                                                Інформація  директора Таранкової  С.В.

3. Про управління адаптацією здобувачів освіти 5-го класу НУШ на  ІІ  ступені навчання                                                                                         Вознюк А.М..                                                                                                                                                                        Романюк С.О.    

  4.  Про стан роботи педагогічного колективу щодо безпеки життєдіяльності здобувачів освіти в умовах воєнного стану.

                                                                                                                          Лободовська В.Й.

                                                                                                                      Романюк С.О.

         5. Про стан виховної роботи з учнями за напрямом національно-патріотичного виховання.

                                                                                                                                      Лободовська В.Й

                                                                                                                                    Войцова Т.С.

6. Про визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу, отриманих ними поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою, у грудні 2023 року та документів, що засвідчують їх.                                                                    

                                                                                       Інформація директора ліцею Таранкової С.В.

І. По першому питанню  «Про професійний розвиток педагогів в умовах дистанційного навчання: виклики, інструменти та можливості. Про підсумки підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу за 2023 рік»

СЛУХАЛИ:

Романюк Світлану Олександрівну, заступника директора з навчально-виховної роботи, яка познайомила присутніх із підсумками підвищення кваліфікації за 2023 рік. Відповідно до пунктів 6, 24 та 26 Порядку у суб’єктів підвищення кваліфікації, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою, підвищили кваліфікацію 18 педагогів  (Додаток 1).

   Підвищення кваліфікації у інших суб’єктів підвищення кваліфікації визнано рішенням педагогічної ради 12 працівникам  (16 документів), протоколи засідань педагогічної ради від 23.01.2023 № 5; 21.03.2023 № 8, від 08.06.2023 року № 12, від 29.18.2023 № 14, від 13.10.2023 № 15, від 03.11.2023 № 16, від 25.12.2023 № 18  (Додаток 2).

І. Заслухавши інформацію заступника директора з навчально-виховної роботи Романюк С.О. „Про професійний розвиток педагогів в умовах дистанційного навчання: виклики, інструменти та можливості. Про підсумки підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу за 2023 рік”, педагогічна рада 

УХВАЛИЛА:

  1. Інформацію заступника директора з навчально-виховної роботи Романюк С.О. „Про професійний розвиток педагогів в умовах дистанційного навчання: виклики, інструменти та можливості. Про підсумки підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу за 2023 рік”  згідно Порядку підвищення кваліфікації педагогічних працівників, взяти до відома. (Додаток 1,2).
  2. Чумаченку Павлу Петровичу, вчителю інформатики, рішення педагогічної ради від 25.12.2023 про підсумки підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу за 2023 рік (протокол № 18) впродовж 5-ти робочих днів розмістити на веб – сайті закладу.
  3. Педагогічним працівникам підготувати пропозиції до орієнтовного плану підвищення кваліфікації на 2024 н.р. за кошти державного, місцевого бюджетів, кошти фізичних та

юридичних осіб.

ІІ. По другому питанню “Про затвердження орієнтовного  плану підвищення кваліфікації працівниками  Плющівського ліцею на 2024 рік”

 СЛУХАЛИ:

      Світлану ТАРАНКОВУ, директора ліцею, яка наголосила на тому, що відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 800, педагогічні працівники зобов’язані щороку підвищувати кваліфікацію, але не рідше одного разу на п’ять років. Основними напрямами підвищення кваліфікації є: розвиток професійних компетентностей педагогічного працівника закладу не може бути менше, ніж 150 годин на п’ять років (знання навчального предмета, фахових методик, технологій); формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»; психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки; створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами; використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку; мовленнєву компетентність; розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти). У разі викладання декількох навчальних предметів педагогічні працівники самостійно обирають послідовність підвищення кваліфікації за певними напрямами у міжатестаційний період в межах загального обсягу (тривалості) підвищення кваліфікації, визначеного законодавством.

ВИСТУПИЛИ:

      Романюк Світлана Олександрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи, яка зазначила, що з метою формування проєкту плану підвищення кваліфікації закладу освіти на 2024 рік вчителями надані пропозиції до плану підвищення кваліфікації. Вони запропоновані на розгляд педагогічної ради. На платформі Миколаївського ОІППО педагоги закладу мали можливість познайомитися з різними видами і формами роботи по підвищенню їх професійної кваліфікації. Вчителі ознайомилися з ними і обрали різні напрямки для себе на 2024 рік.

Заступник запропонувала затвердити особисті пропозиції щодо підвищення кваліфікації у 2024 р. та внести їх до загальношкільного плану підвищення кваліфікації (Додаток 3)

ІІ. Заслухавши інформації Таранкової С.В., директора ліцею, Романюк С.О., заступника директора з НВР, „Про  затвердження  Плану  підвищення кваліфікації педагогічних працівників Плющівського ліцею на 2024 рік”  педагогічна рада

 УХВАЛИЛА:

1.  Погодити пропозиції педагогічних працівників до плану підвищення кваліфікації закладу освіти на 2024 рік.

2. На підставі пропозицій та заяв педагогічних працівників затвердити орієнтовний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу на 2024 рік (Додаток 3)

3.  Вчителям, слухачам курсів підвищення кваліфікації, на сайті ліцею впродовж двох тижнів після закінчення підвищення кваліфікації висвітлювати матеріали, пов’язані з використанням досвіду, одержаного у процесі навчання.

                                                                                                                     Протягом 2024 року

Голосували: «за» – 18;   «проти» – 0;   «утримались» – 0

ІІІ. По третьому питанню ” Про управління адаптацією здобувачів освіти 5-го класу НУШ на ІІ ступені навчання”

СЛУХАЛИ:

Світлану РОМАНЮК, заступника директора з НВР, яка нагадала присутнім прихолого-фізіологічні особливості  переходу учнів з початкової школи до другого ступеня, які супроводжуються низкою специфічних проблем та потребують особливої уваги.  Це пов’язано з появою нового класного керівника, нових вчителів, предметів, ще й співпадає з віковими змінами — вступом дитини у підлітковий вік. Для учня і для учнівського колективу перехід до 5 класу НУШ може стати початком нового життя, нових успіхів, розкриттям нових граней характеру, власних здібностей, прихованих ресурсів. Крім цього, для сучасних п’ятикласників  найболючішою проблемою виявилося те, що діти через військовий стан не змогли сісти за парти. Слід враховувати і той факт, що не всі родини змогли забезпечити дитині доступ до якісного навчання (відсутність ґаджетів, інтернету, байдужість до результатів навчання, сімейні проблеми, стреси на тлі війни, тощо). Усі зміни викликають напруження психіки дітей і можуть призвести до перевтоми, високого рівня тривожності, труднощів у соціально-психологічній адаптації.

    Світлана Олександрівна проінформувала членів педагогічної ради про відвідані уроки (під час дистанційного навчання) учнів 5-го класу. Зазначила, що аналіз відвіданих уроків, контрольних робіт свідчить, що в оцінюванні навчальних досягнень, у порівнянні з початковою школою, значних розбіжностей  не спостерігається з більшості предметів. Майже всі учні продовжують навчатися на тому рівні, на якому і навчалися. Для деяких учнів  з окремих предметів  характерне підвищення рівня знань.

      Серед причин, що впливають на успішність, вчителі називають погану концентрацію уваги учнів, невміння себе контролювати, несистематичне виконання домашніх завдань.

ВИСТУПИЛИ:

      Вознюк Антоніна Миколаївна, класний керівник 5 класу, яка проаналізувала ставлення п’ятикласників до навчання, зупинилася на можливостях учнів до здобуття знань в сучасних умовах, на взаєминах дітей між собою. Спілкування під час онлайн-уроків є позитивним, відкритим. У колективі панує доброзичлива атмосфера. Діти виховані, привітні, культурні, добрі. Стосунки між дітьми товариські, толерантні, приятельські.

Вона сказала, що в цілому п’ятикласники навчаються на такому ж рівні знань, як це було і в початковій школі. Якщо з якихось предметів знизилася успішність,  то вчителі – предметники результати навчання доводять до відома класного керівника, їхніх батьків. Антоніна Миколаївна зауважила, що спілкуючись з батьками, виявила, що  ніяких вагомих труднощів у навчанні їхні діти не відчувають, але інколи батькам не вистачає часу, деяким – терпіння, а іншим – педагогічних знань для навчання та виховання дітей. Бiльшiсть  дітей у класi з неповних, багатодітних родин, серед них є і неблагонадійні. Тому усім було нелегко. І адаптації потребували всі учасники освітнього процесу: учні, педагоги, батьки. Проте переважна більшість батьків класу приділяють належну увагу навчанню та вихованню дітей, відвідують батьківські збори, спілкуються віч – на – віч, по телефону та у Месенджерах. Особливої уваги з боку класного керівника потребують родини Муравського Назара, Кулініча Данила, Семешко Богдани.

    Підсумовуючи аналіз, Антоніна Миколаївна зауважила, що адаптація у 80% учнів пройшла успішно. Проте є діти, які потребують додаткової уваги вчителів і з якими потрібно працювати протягом ІІ семестру (додаток 4 – аналіз результатів адаптації учнів 5 класу).

ІІІ. Заслухавши інформації Романюк С.О., заступника директора з НВР., Вознюк А.М., класного керівника 5 класу, „Про управління адаптацією здобувачів освіти 5-го класу НУШ на  ІІ  ступені навчання”,  педагогічна рада

 УХВАЛИЛА:

1.Інформацію шодо адаптації здобувачів освіти 5-го класу НУШ  до навчання  взяти до уваги

2. Романюк С.О. заступнику директора з навчально-виховної роботи:

1.1 Узяти під особистий контроль організацію освітнього процесу, спрямовану на підвищення рівня навчальних досягнень учнів 5 класу та усунення проблем наступності в навчанні.

                                                                                                                               Протягом року.

1.2 Здійснювати контроль за діяльністю класного керівника, учителів-предметників, що працюють у 5 класі НУШ, з урахуванням специфіки даного періоду й результатів діагностики.

                                                                                                                              Протягом року.

1.3 Систематично аналізувати проблемні ситуації під час освітнього процесу учнів 5 класу із залученням класного керівника, учителів- предметників, психолога.

                                                                                                                                 Протягом року.

1.4 Удосконалювати роботу щодо організації зв’язків між педагогами різних ступенів навчання: учителів-предметників, класних керівників з учителями початкових класів.

                                                                                                                                   Постійно

2. Лободовській В.Й., заступнику директора з виховної роботи:

2.1. Посилити контроль за дотриманням Єдиних вимог учнями 5 класу щодо культури спілкування, морально-етичних норм поведінки в ліцеї та громадських місцях.

2.2. Спрямувати роботу класного керівника на створення позитивних умов для ефективної адаптації учнів 5 класу.

                                                                                                                            Протягом року

3. Учителям- предметникам:

3.1. Формувати співробітництво «учитель-учень» на основі доброзичливості, довіри та співробітництва, враховуючи принципи індивідуальності та гуманістичного підходу до особистості.

                                                                                                                                          Постійно

3.2 Будувати освітній процес з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів 5 класу.

                                                                                                                                     Протягом року

3.3 Систематично впроваджувати в процесі навчання заохочування та стимулювання учнів з метою підвищення мотиваційних потреб.

                                                                                                                                   Протягом року

3.4 Здійснювати педагогічний супровід учнів, які потребують підвищеної уваги з боку педагогічного колективу.

                                                                                                                                   Протягом року

 3.6 Опрацювати критерії навчальних досягнень учнів та застосовувати при оцінюванні знань.

                                                                                                                                Протягом року

4. Вознюк А. М., класному керівнику 5 класу:

4.1 Спрямовувати виховний  процес у 5 класі НУШ на розвиток творчих здібностей, дисциплінованості, самостійності учнів.

                                                                                                                                   Протягом року

4.2. Приділяти значну увагу учням з недостатнім рівнем адаптаційних складових.

                                                                                                                                     Протягом року

4.3. Підтримувати постійний зв’язок з батьками учнів, які мають підвищений рівень тривожності та емоційної нестабільності, гіперактивність та низьку самооцінку.

                                                                                                                                   Протягом року

4.4 Проводити заходи, які сприяють розвитку колективізму та згуртованості в класному колективі, та формувати в учнів почуття власної гідності.

                                                                                                                                  Протягом року

4.5. Формувати активну громадську позицію, морально-етичні принципи, культуру поведінки та позитивне ставлення до навчання.

                                                                                                                                Протягом року

        Голосували:  «за» – 18;   «проти» – 0;   «утримались» – 0.

ІV. По четвертому питанню “Про стан роботи педагогічного колективу щодо безпеки життєдіяльності здобувачів освіти в умовах воєнного стану”.

СЛУХАЛИ:

  Таранкову Світлану Володимирівну, директора ліцею, яка зазначила, що Україна постала перед серйозними загрозами збереження державного суверенітету, утримання територіальної цілісності, виживання українства, як нації. З  урахуванням реалій сьогодення питання безпечного комфортного освітнього середовища та якості освіти є пріоритетними у 2023/2024 навчальному році. Перед педагогами стоять непрості виклики – створити безпечні умови для навчання дітей  та забезпечити їх психологічну стабільність, надати їм якісну освіту в умовах війни. Адміністрація  закладу та педагогічний колектив взяли на себе новий рівень відповідальності. Освітній процес вкотре зазнає змін. У першу чергу більш актуальними стають питання безпечного простору для перебування як здобувачів освіти, так і працівників ліцею. Мова йде про питання захисту життя і здоров’я учасників освітнього процесу в умовах надзвичайних ситуацій, зокрема – в період воєнного стану. Адміністрація працює над створенням ПРУ. Укладена угода з ГО “Благо” ( NE – SCLR), що фінансується в рамках гуманітарної допомоги Європейського Союзу. Закладу надано сертифікат на суму 204 918 грн, що дало можливість придбати найнеобхідніші матеріали для облаштування укриття та здійснення його ремонту.

ВИСТУПИЛИ:

1.Романюк Світлана Олександрівна, заступник директора з НВР, яка ознайомила присутніх з основними аспектами організації пожежної безпеки та цивільного захисту в навчальних закладах та наголосила: «Основними аспектами організації питань безпеки та цивільного захисту в закладі є готовність ліцею в технічному плані; готовність працівників закладу до реагування на надзвичайні ситуації».

Світлана Олександрівна зауважила, що в ліцеї регулярно проводяться бесіди щодо запобігання всім видам дитячого травматизму, тематика яких зазначається в класних журналах на відповідних сторінках. З учнями, які були відсутні, проводяться додаткові бесіди. Інструктажі щодо запобігання дитячому травматизму завжди проводяться напередодні канікул, святкових днів, про що наявні записи в класних журналах.

    Звернула увагу на те, що в ліцеї розроблено гнучкий розклад навчальних занять для дистанційного навчання, адаптований відповідно до нових умов навчання (в разі відключення електроенергії або оголошення сигналу повітряної тривоги). Світлана Олександрівна зазначила, що у ліцеї розроблені правила та алгоритми для всіх учасників освітнього процесу, правила для учнів під час роботи на електронних платформах, включення їх в онлайн-уроки; зупинилася на особливостях організації роботи в синхронному та асинхронному режимі, дотримання санітарних норм під час дистанційного навчання. Вказала, що в сучасних умовах під час освітнього процесу, навчальний матеріал, наочність, тексти до навчання потребують ретельного відбору та перегляду вчителями. Зокрема, варто застосовувати чутливий підхід до вибору текстів для читання, тем для обговорення через різний і часто травматичний досвід, який можуть мати діти (обстріли, втрата рідних, загибель батьків, батько на війні). Колективу необхідно завершити роботу по переходу на корпоративний ГуглКлас
, який відкриє широкі можливості і для здобувачів освіти, і для вчителів по організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання.

     Зупинилася на адаптаціях, правилах поведінки учнів під час онлайн-уроків, на створенні ситуацій та умов для неформального спілкування з учнями поза уроками задля встановлення більш тісних комунікаційних контактів. Вказала на роль чіткого розуміння учасниками освітнього процесу алгоритму дій під час загрози та виникнення надзвичайних ситуацій воєнного характеру, що допоможе ефективніше впоратися з кризою та зменшити її негативні наслідки.ї

2. Лободовська Валентина Йосипівна, заступник з виховної роботи, звернула увагу на те, що виховна робота в закладі спрямована на забезпечення безпекової складової здоров’я здобувачів освіти на всіх рівнях із залученням усіх учасників освітнього процесу. Особлива і важлива роль належить класному керівнику, який знає своїх вихованців, організовує виховний процес, залучає до проведення виховної роботи відповідні служби. Одним із напрямів роботи класного керівника в умовах воєнного стану, постійних воєнних загроз є надання здобувачам освіти знань з основ безпеки, ознайомлення їх з важливими для збереження здоров’я та життя правилами дій в певних ситуаціях. Для цього ними проводяться щотижневі інформування та інструктажі щодо безпечної поведінки під час освітнього процесу; для батьків дітей та учнів  розроблено пам’ятки «Увага! Вибухонебезпечні та невідомі предмети», «Правила безпечної поведінки у надзвичайній ситуації». Педагогічний колектив долучився до впровадження Всеукраїнської програми ментального здоров’я “Ти як?”. Участь у ній дає змогу здійснювати психологічну підтримку дітей, залучати їх до колективних форм спільної діяльності у режимі он-лайн, дбати про власне фізичне здоров’я.

        Валентина Йосипівна вказала на важливість роботи з дітьми із числа внутрішньо переміщених осіб (їх у ліцеї 4). Акцентувала увагу на необхідності здійснення  адаптаційних заходів для таких учнів, ролі класних керівників, яким необхідно вивчати умови перебування цих дітей, досвід їх переселення та потреби для повноцінного навчання.

     Звернула увагу на важливість проходження педагогічними працівниками психологічних тренінгів. Адже особиста стійкість учителів, їх емоційний стан впливає на вміння надати необхідну підтримку учням під час надзвичайних ситуацій воєнного характеру, а також має вплив на якість викладання та результати навчання учнів.

2.Боровик Тетяна Володимирівна, учитель основ здоров’я, яка зазначила, що перебування в умовах і на території військових дій наражає населення на високий ризик, особливо в ситуаціях, пов’язаних зі збройними протистояннями. В різних ситуаціях загроз, які можуть виникнути під час надзвичайних подій та воєнних дій, зберегти спокій допоможуть знання з основ безпеки та правил поведінки щодо дій в наявних ситуаціях. Тому рекомендувала класним керівникам ще раз опрацювати методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в 2023/2024 навчальному році в початковій школі в умовах воєнного часу та розроблені вченою радою Інституту проблем виховання НАПН України (протокол № 4 від 31 березня 2022 р.)  методичні рекомендації щодо наскрізної навчальної програми з позашкільної освіти «Основи безпеки життєдіяльності в умовах бойових дій», де розглядаються такі теми:

–    Умови війни: правила та поради;

–    Хімічна небезпека;

–    Радіаційна аварія;

–    Рани та їх обробка;

–    Пов’язки та їх накладання;

–    Перша допомога при опіках, перегріванні, обмороженні;

–    Тести на виявлення ознак життя.

Порекомендувала відповідну літературу, яку можна використати у роботі з учнівським та батьківським колективами.

Заслухавши інформації Таранкової С.В., директора ліцею, Лободовської В.Й., заступника директора з ВР, Романюк С.О., заступника директора з НВР, Боровик Т.В., учителя основ здоров’я, „Про стан роботи педагогічного колективу щодо безпеки життєдіяльності здобувачів освіти в умовах воєнного стану ”,  педагогічна рада

УХВАЛИЛА:

  1. Інформацію „Про стан роботи педагогічного колективу щодо безпеки життєдіяльності здобувачів освіти в умовах воєнного стану ” взяти до уваги.
  2. Романюк С,О., заступнику директора з НВР:
    1. Проаналізувати стан роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності відповідно до вимог Положення про організацію охорони праці учасників освітнього процесу у закладі.                                                                    До 20.01.2024                                         
    1. Розробити заходи по усуненню недоліків з питань безпеки життєдіяльності в ліцеї та забезпечити їх безумовне виконання.                                   До 20.01.2024                                                                                      
    1. Провести додаткову роботу з педагогічними працівниками щодо створення безпечних умов життєдіяльності учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану.
    1. Організувати проведення спільного із працівниками цивільного захисту, правоохоронних органів онлайн-навчання з питань дій у разі загрози або виникнення надзвичайних подій.
  3. Лободовській В.Й., заступнику директора з ВР:
    1. Забезпечувати постійний контроль за проведенням класними керівниками бесід, інструктажів щодо безпечної поведінки учнів під час освітнього процесу та в позаурочний час.
    1. Організовувати онлайн-навчання для батьків з метою надання їм рекомендацій щодо забезпечення емоційного стану, психічного здоров’я в умовах воєнного часу.                                                                                 

                                                                                                                Січень 2024 р.

  • Класним керівникам 1-11 класів: 
    • У класних колективах провести повторний інструктаж з БЖД під час освітнього процесу та зимових канікул і перевірку знань  правил безпечної поведінки у надзвичайних ситуаціях.
    • Вивчати, у яких умовах перебувають діти із числа ВПО,  досвід їх переселення та потреби з метою ефективного залучення до навчання.
    • Використовувати різні форми дистанційної комунікації між учасниками освітнього процесу із дотриманням норм Санітарного регламенту.
    • Дбати про ментальне здоров’я учнів, навчати засобам самозахисту від негативних інформаційних впливів. 
    • Чітко вести облік проведення бесід з безпеки життєдіяльності в класних журналах.                                       

Голосували:  «за» – 18;   «проти» – 0;   «утримались» – 0.

V.  По п’ятому  питанню «Про стан виховної роботи з учнями за напрямом національно-патріотичного виховання»

СЛУХАЛИ:

Лободовську В.Й., заступника директора з ВР, яка повідомила, що виховна  робота  у І семестрі  здійснювалася  відповідно до  рекомендацій  МОН  України  щодо  організації  виховної  роботи у 2023/2024 навчальному році,  Основних  орієнтирів  виховання  учнів  1 – 11 класів  загальноосвітніх  закладів  України,  Концепції  національно-патріотичного  виховання  дітей  та  молоді, а також впровадження Стратегії національно-патріотичного виховання, затвердженої Указом Президента України від 18 травня 2019 р. №286/2019 та плану  виховної  роботи  ліцею  на  І семестр. 

Головною метою патріотичного виховання в закладі є набуття учнями соціального досвіду, готовності до виконання громадянських і конституційних обов’язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина української держави, фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, інтелектуальної, правової, трудової та екологічної культури. В основу системи патріотичного виховання покладено ідею розвитку української державності як консолідуючий чинник розвитку суспільства й нації в цілому. Форми й методи виховання базуються на українських народних традиціях.

Серед виховних напрямів натепер домінують: громадянсько-патріотичне, духовно-моральне, військово-патріотичне та екологічне виховання, що є складовими національно-патріотичного виховання.

Формування ціннісних орієнтирів і громадянської самосвідомості в дітей та молоді здійснюється на прикладах героїчної боротьби українського народу за самовизначення і творення власної держави, ідеалів свободи, соборності та державності.

На сучасному етапі розвитку України, коли наявна пряма загроза денаціоналізації, втрати державної незалежності, виникла нагальна необхідність переосмислення досягнутого й реалізації системних виховних заходів, спрямованих на посилення національно-патріотичного виховання дітей та молоді – формування нового українця-патріота, що керується національними та європейськими цінностями, такими як:

–            повага до національних символів (Герба, Прапора, Гімну України);

–            активна участь у громадсько-політичному житті країни;

–            верховенство права, повага до прав людини;

–            готовність до природоохоронної діяльності;

–            готовність захищати суверенітет і територіальну цілісність України.

Складовою частиною патріотичного виховання, що в часи воєнної загрози набуває пріоритетного значення, є військово-патріотичне виховання, зорієнтоване на формування в підростаючої особистості готовності до захисту України, розвиток бажання здобувати військові професії, проходити службу в Збройних Силах України як особливому виді державної служби.

ВИСТУПИЛИ:

Войцову Т.С., педагога-організатора, яка відмітила, що впродовж вересня-грудня 2023/2024 н. р. у ліцеї проводилися виховні  заходи, що сприяли формуванню патріотизму молоді,  національної свідомості та поваги до історії України:

–  До дня Гідності та свободи  вчителем історії, класними керівниками для учнів 1-11 класів організовано перегляд відеоматеріалів, малюнків; створено відеопривітання від учнівського самоврядування «Темп» та розміщено в соціальній мережі;                                   

                                                                                                                     (21.11)

– До Дня визволення України від фашистських загарбників було упорядковано місце поховань загиблих воїнів та вшановано їх пам’ять хвилиною мовчання.             (28.10)

– Вшанування пам’яті жертв геноциду Українського народу – Голодомору 1932- 1933  років та формування на цій основі поваги до людських прав і гуманістичних цінностей                                                                        (25.11)

– Оформлено відеопривітання від учнівського самоврядування «Темп» та учнів 1 класу, кл. керівник Сарафим О.М.

– Вчителем історії та класними керівниками 1 – 11 класів проведено  Всеукраїнський тиждень права  з метою виховання у підростаючого покоління правової свідомості,  правової культури,  поваги  до Закону і  прав  людини.

– Проведено години спілкування: 1-2 кл. – «Дітям про права» (Серафим О.М., Боровик Т.В.), 3 клас – (Береза Н.В.), 5 клас – вікторина «Я – правознавець», 6 кл. – «Я маю право» (Данилюк В.В.);

– Здобувачі освіти  ліцею приєдналися до Всеукраїнського фестивалю мистецтв «Військові обереги від святого Миколая»

– До  Дня Збройних Сил України (06.12), до Всесвітнього дня українського платка (07.12) створено відеопривітання від учнівського самоврядування «Темп»;                                                                                                                                 

– До новорічних та різдвяних свят для військовослужбовців створено відеопривітання.                                                                                                 (29.12)

Активно проводилась волонтерська робота у закладі:

– За І семестр у вересні та жовтні були проведені благодійні ярмарки, на яких було  зібрано 4 600 грн. Гроші передані на потреби ЗСУ.

– До Дня Збройних Сил України працівники закладу зібрали 12 000 грн. для військовослужбовців, які працювали у закладі, а наразі захищають суверенітет нашої держави;

– Благодійна акція «Зігрій воїна»: придбано 20 кг воску  для виготовлення окопних свічок (2600 грн);

– З ініціативи активу учнівського самоврядування «Темп» проведено акцію «Новорічний кошик для Захисника». Завдяки співпраці працівників закладу, учнівського та батьківського колективів та жителів нашої громади було зібрано посилки для військовослужбовців, діти яких навчаються у закладі;

– Працівниками ліцею зібрано 5 500 грн. для 211 понтонно-мостової бригади на рибальські комбінезони та страхові жилети.  

Заслухавши інформації Лободовської В.Й., заступника директора з ВР, педагога – організатора Войцової Т.С. «Про стан виховної роботи з учнями за напрямом національно-патріотичного виховання»,  педагогічна рада

УХВАЛИЛА:

5.1. Вважати патріотичне та громадянське виховання пріоритетним напрямком виховної роботи закладу.

5.2.Заступнику директора з ВР Лободовській В.Й.:

5.2.1. Впроваджувати у виховну систему закладу інноваційні форми і методи, які забезпечують ефективність національно-патріотичного виховання учнів.

5.2.2. Залучати педагогів ліцею до активного поширення серед різних соціальних, вікових, освітніх категорій населення ідей спільної історичної долі.

5.2.3. Активізувати залучення батьківської громадськості до освітнього процесу й пропагувати ідеї єдності України.

Постійно

5.3. Педагогу-організатору Войцовій Т.С.:

5.3.1.Створювати умови діяльності учнівського самоврядування на принципах активної громадянської позиції.

Постійно

5.3.2.Продовжувати розвиток волонтерського руху, залучення учнівського та батьківського колективів до благодійних ярмарок, акцій, флешмобів з метою надання практичної допомоги воїнам ЗСУ.

Постійно

5.3.3. Розширювати напрями співпраці із громадськими організаціями з питань патріотичного виховання учнів.

5.4. Класним керівникам 1-11 класів:

5.4.1. Активізувати роботу щодо впровадження ефективної виховної системи національно-патріотичного виховання здобувачів освіти у класних колективах відповідно до Указу Президента України від 13 травня 2019 року № 286/2019 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання».

Постійно

5.4.2. Забезпечити використання державної символіки, наочної агітації патріотичного спрямування під час проведення виховних заходів.

Постійно

5.4.3. Удосконалювати роботу по формуванню в учнів громадянської активності, патріотичних почуттів, моральних якостей шляхом використання інтерактивних методів виховання.

Постійно

5.4.4. Надавати методичну допомогу батькам щодо формування і розвитку в дітей позитивного ціннісного ставлення до суспільства, держави, народу.

Постійно

5.5. Учителям-предметникам:

5.5.1. Продовжувати спрямовувати кожен  урок та виховні форми діяльності за напрямками, визначеними Методичними рекомендаціями щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах, згідноУказу Президента України від 13 травня 2019 року № 286/2019 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання».

Постійно

5.2.Тісно співпрацювати з класними керівниками для досягнення результативності в освітньому процесі.

Постійно

5.3. Вносити посильний внесок у формування працездатного творчого учнівського колективу, підтримувати доброзичливу атмосферу, формувати толерантне ставлення один до одного.                                                       

Постійно

Голосували:  «за» – 18;   «проти» – 0;   «утримались» – 0.

VІ.  По шостому  питанню «Про визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу, отриманих ними поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою, у грудні 2023 року та документів, що засвідчують їх»

 СЛУХАЛИ: