Протокол № 1засідання педагогічної ради Плющівського ліцею від 10.01.2024 року

Протокол № 1

засідання педагогічної ради Плющівського ліцею від 10.01.2024 року

                                                                                                      Присутні :

Таранкова С.В.

Романюк С.О.

Лободовська В.Й.

Сукманова О.В.

Сарафим О.В.

Чумаченко І.П.

Береза Н.В.

Боровик Т.В.

Плоха В.М.

Войцова Т.С.

Вознюк А.М.

Чумаченко П.П.

Буртник К.Д.

Чумаченко В.І.

Тиць С.В.

Щербина О.С.

Данилюк В.В.

Сармак Л.Г.

                                                     Порядок денний

1. Про обрання секретаря педагогічної ради Плющівського ліцею.

Інформація  директора Таранкової  С.В.

2.Про хід виконання рішень педагогічної ради від 25.12.2023 р

                                                                               Інформація  директора Таранкової  С.В.

3.  Про затвердження плану підвищення кваліфікації педагогічними працівниками Плющівського ліцею  на 2024 рік (додаток 1).

                                                              Інформація  заступника директора з НВР  Романюк С.О.

4. Про результати моніторингу  досягнень учнів у І семестрі 2023/2024 н.р.  Шляхи підвищення рівня навчальних досягнень учнів з предметів (додаток 2).

                                                                 Інформація  директора з НВР  Романюк С.О.

4. Про управління адаптацією учнів 1-ого класу до умов на І ступені навчання (в умовах Нової української школи) (додаток 3)

                                                             Інформація  заступника директора з НВР  Романюк С.О.,

                                                                                 вчителя 1 класу Сарафим О.М.

І. По першомуПро обрання секретаря педагогічної ради Плющівського ліцею”

СЛУХАЛИ:

Світлану ТАРАНКОВУ, директора закладу, про вибори секретаря педради на 2024 р. Подякувала Тетяні Войцовій, яка  сумлінно виконувала свої обов’язки. Було проведено  18 засідань педагогічної ради. Складено  18 протоколів.

ВИСТУПИЛИ:

Світлана РОМАНЮК, заступник директора з НВР, яка запропонувала кандидатуру Войцової Тетяни Сергіїівни, асистента учителя, залишити секретарем педагогічної ради ліцею.

УХВАЛИЛИ:

1.1.Обрати секретарем педагогічної ради асистента вчителя  Войцову Тетяну Сергіївну.

               Голосували:  «за» – 17;   «проти» – 0;   «утримались» – 0

І. По другому питанню „Про хід виконання рішень педагогічної ради від 25.12.2023 р.”.

СЛУХАЛИ:

Світлану ТАРАНКОВУ,  директора ліцею, яка надала інформацію про виконання рішень попередньої педагогічної ради від 25.12.2023 р.

Заслухавши інформацію „Про хід виконання рішень педагогічної ради від 25.12.2023 р.”, педагогічна рада  УХВАЛИЛА:

1.1.Інформацію про хід виконання рішень педагогічної ради від 25.12.2023 р. взяти до відома.

2.1.Продовжити роботу по виконанню рішень педагогічної ради від 25.12.2025 р.

               Голосували:  «за» – 18;   «проти» – 0;   «утримались» – 0

ІІ. По третьому питанню «Про затвердження плану підвищення кваліфікації педагогічними працівниками закладу на 2024 рік» СЛУХАЛИ:

  Світлану Романюк, заступника директора з навчально-виховної роботи, яка зазначила, що з метою формування плану підвищення кваліфікації закладу освіти на 2024 рік педагогічними працівниками закладу були надані пропозиції до підвищення кваліфікації за умов регіонального замовлення при Миколаївському ОІППО. Вони запропоновані на розгляд педагогічної ради. На платформі Миколаївського ОІППО педагоги закладу мали можливість познайомитися з різними видами і формами роботи по підвищенню їх професійної кваліфікації. Вчителі ознайомилися з ними і обрали різні напрямки для себе на 2024 рік. Заступник познайомила присутніх із планом підвищення кваліфікації педпрацівників закладу на 2024 р., який розміщений на вебсайті ліцею  (Додаток 1)

    План підвищення кваліфікації закладу освіти на 2024 рік включає: список педагогічних працівників, які повинні пройти підвищення кваліфікації у 2024 році, обсяги (тривалість) підвищення кваліфікації (у годинах або кредитах ЄКТС) та орієнтовні строки проходження, перелік обраних суб’єктів підвищення кваліфікації.

      Заступник зазначила, що строки Плану підвищення кваліфікації можуть бути змінені протягом року в порядку, визначеному педагогічною радою. За погодженням педагогічного працівника, керівника школи і суб’єкта підвищення кваліфікації строки (графік) підвищення кваліфікації працівників протягом відповідного року можуть бути уточнені без внесення змін до плану підвищення кваліфікації.

 Заслухавши інформацію заступника директора ліцею Романюк С.О. «Про затвердження плану підвищення кваліфікації педагогічними працівниками Плющівського ліцею на 2024 рік», педагогічна рада УХВАЛИЛА:

2.1.На підставі пропозицій педагогічних працівників затвердити План підвищення кваліфікації педагогічних працівників Плющівського ліцею на 2024 рік (Додаток 1)

2.2.Педагогічним працівникам неухильно дотримуватися вимог Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників» (зі змінами, внесеними згідно з Постановою КМ №1133 від 27.12.2019 р.).                                                                 Постійно

2.3.Світлані Романюк, заступнику директора з НВР, забезпечити зберігання копій сертифікатів за 2023 рік та вести облік підвищення кваліфікації педагогічними працівниками у 2024 році.                                                                                                                                                     Постійно

   Голосували: «за» – 18;   «проти» – 0;   «утримались» – 0

ІІІ. По четвертому питанню «Про результати моніторингу  досягнень учнів у І семестрі 2023/2024 н.р.  Шляхи підвищення рівня навчальних досягнень учнів з предметів»

СЛУХАЛИ:

Світлану РОМАНЮК, заступника директора з навчально-виховної роботи, яка проаналізувала рівень навчальних досягнень учнів 5-11 класів (ДОПОВІДЬ додається).

ВИСТУПИЛИ:

Вознюк Антоніна Миколаївна, класний керівник 5 класу, розповіла, що майже всі учні її класу підтвердили рівень оцінювання знань у 4 класі.  2 учні виявили високі результати в навчанні, 5 мають достатній рівень.Двоє учнів (Кулініч Д. та Муравський Н.) мають початковий рівень з основних предметів, оскільки не виконують завдань, пропускають заняття. Їх батьки не цікавляться навчанням дітей.

Чумаченко Павло Петрович, класний керівник 9 класу, розповів, що більша частина учнів його класу, не зацікавлені навчанням, не готуються до уроків та пропускають заняття без поважних причин. Батьки не звертають увагу на зауваження щодо навчання їхніх дітей. У класі є двоє учнів, які перебувають за кордоном, та здобувають освіту у двох закладах одночасно.

Тиць Сергій Васильович, класний керівник 11 класу, проаналізував рівень навчальних досягнень 11 класу. Він зауважив, що у випускному класі є учень, який має високий рівень результатів навчальних досягнень та є претендентом на нагородження Золотою медаллю «За високі успіхи у навчанні». Потребують постійного контролю такі учні: Остромогильський А., Пияк Т., Стукальський М., які з окремих предметів навчаються на початковому рівні. З названими учнями та їх батьками у першому семестрі були проведені індивідуальні бесіди.

Заслухавши і обговоривши інформацію заступника директора з навчально-виховної роботи Романюк С.О., класних керівників 5,9,11 класів «Про результати моніторингу  досягнень учнів у І семестрі 2023/2024 н.р.  Шляхи підвищення рівня навчальних досягнень учнів з предметів», педагогічна рада  УХВАЛИЛА:

5.1.Вважати якість освітньої роботи в ліцеї за підсумками І семестру 2023/2024 навчального року задовільною.

5.2.      Заступнику директора з навчально-виховної роботи Романюк Світлані Олександрівні:

5.2.1.   Проаналізувати результати навчальної роботи учнів за І семестр 2023/2024 н.р. у розрізі навчальних предметів, підсумки обговорити на засіданнях творчих груп.

Січень 2024 р.

5.2.2.  Тримати на контролі:

– дотримання Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти,

– оцінювання результатів навчальних досягнень учнів на позитивному принципі з урахуванням рівня їх досягнень;

– питання наступності між 4-м та 5-м класами.

 Постійно

5.2.3.  Активізувати організацію індивідуальної консультаційної роботи з учнями, які потребують педагогічної корекції.

Протягом ІІ семестру 2023/2024н.р.

5.3.      Класним керівникам 5-11 класів:                                    

 5.3.1.  Посилити контроль за навчальною діяльністю учнів, які потребують особливої уваги, своєчасно повідомляти батьків про успіхи у навчанні  їх дітей.

Протягом ІІ семестру 2023/2024 навчального року

5.4. Учителям-предметникам:

5.4.1. Провести глибокий аналіз та узагальнення причин навчальних труднощів окремих учнів з окремих предметів з метою ефективного їх усунення в процесі навчання.

Січень 2024 р.

   5.4.2.  Під час організації освітнього процесу на кожному уроці особливу увагу приділяти завданням на формування в учнів умінь аналізувати, порівнювати та узагальнювати навчальний матеріал на всіх етапах уроку.

                                                                                                                                         Постійно

5.5. Відповідно до п.1.3 і 2.1. Положення про золоту медаль «За високі досягнення у навчанні» та срібну медаль «За досягнення у навчанні», затвердженого наказом МОН України від 17.03.2015 р. №306 , за результатами річного оцінювання в 10 класі та І семестру 2023/2024 навчального року (11 клас) претендентом на нагородження Золотою медаллю затвердити Стоянова Дениса, учня 11 класу.

Голосували: «за» – 18;   «проти» – 0;   «утримались» – 0

ІV. По п’ятому питанню «Про управління адаптацією учнів 1-ого класу до умов на І ступені навчання (в умовах Нової української школи)»  СЛУХАЛИ:          

Романюк Світлану Олександрівну, заступника директора з навчально-виховної роботи, яка повідомила, що у 1-му класі закладу освіти  навчається 15 учнів, класний керівник  Сарафим О.М. Вчитель пройшла курси підвищення кваліфікації і має відповідні сертифікати щодо роботи у початкових класах НУШ. Протягом І семестру адміністрацією школи вивчався рівень адаптації дітей до умов роботи закладу під час освітнього процесу за технологіями дистанційного навчання. Проводилися спостереження за дітьми під час усіх режимних моментів. Детальний аналіз роботи вчителя в адаптаційний період показав, що перші тижні навчання в 1-му класі – важливий  етап для створення в класній спільноті атмосфери прийняття, довіри, взаємозацікавленості, бажання слухати одне одного, висловлюватися. На цьому етапі закладаються основи для усної взаємодії учителя з учнями та учнів між собою. Саме тому в перший місяць навчання вчителем Сарафим О.М. багато уваги приділялося знайомству, коротким розповідям про власні захоплення, улюблені ігри. Тому цей адаптаційний період діти пройшли досить успішно.

ІV. ВИСТУПИЛИ:

     Сарафим Оксана Миколаївна, класний керівник 1 класу, яка зазначила, що початок навчання у школі – це стрес для дитини, один з найбільш складних і відповідальних моментів у житті. А заклад освіти – новий величезний світ, до якого треба звикнути. Вона зауважила, що адаптація цього року була ускладнена і воєнними діями в нашій країні, і онлайн-навчанням з перших днів у ліцеї. Багато батьків з насторогою віддавали дітей до  першого класу, бо не розуміли, як буде проходити навчання. На перше вересня було подано 14 заяв і сформовано клас, у жовтні  до класу прибув ще один хлопчик. 13 учнів перебувають на території мікрорайону ліцею, а 2 – за кордоном. Завдяки злагодженій і відповідальній роботі батьків, були створені умови для організації освітнього процесу за технологіями дистанційного навчання. Тому для більшості учнів класу процес адаптації проходить успішно. За результатами анкетування дітей першого класу виявлено, що із 13 респондентів:

–           високий рівень адаптації мають 10 учнів (77%);

–           середній рівень адаптації – 3 учнів (23%);

–           низький рівень – відсутній. Проте, інформації про двох учнів (Івах та Пузін), спостереження за якими не проводилося, оскільки батьки цих учнів не забезпечують їх право на одержання освіти в українській школі, у вчителя немає. Тому встановити їх рівень адаптації вона не змогла.

     Оксана Миколаївна зазначила, що намагається спрямовувати освітній процес на інтереси дитини. Учні приймаються як рівноправні партнери, що мають власну думку, здатні зробити свідомий вибір, вільні у своєму волевиявленні та діях (у розумних межах).

     Виходячи із власних спостережень та результатів анкетування, класний керівник зауважила, що в сучасних реаліях адаптації потребували всі учасники освітнього процесу: і учні, і педагоги, і батьки. Проте, в цілому, батьки класу приділяють належну увагу навчанню та вихованню дітей, відвідують батьківські збори, спілкуються з класним керівником та підтримують дітей. В результаті опитування батьків 13 учнів щодо адаптації першокласників, отримано такі результати:

–           93% учнів пристосувалися до режиму закладу.

–           77% – охоче, з задоволенням приєднуються до уроків.

–           85% – справляються з навчальним навантаженням без напруження..

    Підсумовуючи аналіз, Оксана Миколаївна зазначила, що можна стверджувати про успішне подолання усіх нових вимог початкового етапу адаптаційного періоду першокласників НУШ, а проблеми і труднощі, які періодично виникають в освітній та виховній діяльності, потрібно не замовчувати, а вирішувати фахово і відповідально, залучаючи до цього всіх учасників освітнього процесу.

  Заслухавши і обговоривши інформацію заступника директора з навчально-виховної роботи Романюк Світлани Олександри, класного керівника 1 класу Сарафим Оксани Миколаївни «Про управління адаптацією учнів 1-го класу до умов навчання в школі І ступеню (в умовах Нової української школи)», педагогічна рада  УХВАЛИЛА:

 4.1.Заступнику директора з НВР Романюк Світлані Олександрівні:

4.1.1 Протягом навчального року забезпечити створення належних умов щодо реалізації Державного стандарту початкової школи та Концепції Нової української школи;

 4.1.2 Проводити  роз’яснювальну роботу щодо впровадження державної політики у сфері освіти, основних ідей реформи.

4.2. Класному керівнику 1 класу Сарафим Оксані Миколаївні:

4.2.1. Протягом року уважно підходити  до організації освітнього процесу першокласників;

постійно працювати над підвищенням рівня навчальної мотивації, створюючи учням ситуації успіху на уроці, в позашкільній діяльності, в спілкуванні з однокласниками.

4.2.2.Продовжувати роботу над згуртуванням учнівського колективу; формуванням позитивної мотивації до навчальної діяльності.

4.2.3. Розвивати в учнів навички самооцінювання та взаємооцінювання, націлювати на самовдосконалення.

4.2.4. Оцінювання результатів навчання здійснювати заохочувально словесною оцінкою.

4.2.5. Звертати особливу увагу на дітей, які виховуються в соціально незахищених сім’ях.

4.2.6. Підтримувати постійний зв’язок з батьками.

Голосували: «за» – 18;   «проти» – 0;   «утримались» – 0

Голова педагогічної ради                                  Світлана ТАРАНКОВА

                               Секретар                                                        Тетяна ВОЙЦОВА

З рішенням педагогічної ради ознайомлені:

                    Романюк С.О. 

Лободовська В.Й.

Данилюк В.В.

Сукманова О.В.

Сарафим О.В.

Чумаченко І.П.

Береза Н.В.

Боровик Т.В.

Плоха В.М.

Вознюк А.М.

Сармак Л.Г.

Чумаченко П.П.

Буртник К.Д.

Чумаченко В.І.

Тиць С.В.

Щербина О.С.

                                                                                               Додаток 1

                                                                                    Протокол

                                                                                                              від   10 .01.2024 року № 1

План

підвищення кваліфікації педагогічних працівників

Плющівського ліцею Баштанської міської ради

Миколаївської області на 2024 рік

№ з/пПрізвище, ім’я, по батькові педагогічного працівника  Програма підвищення кваліфікаціїФорми, видиОбсяги (тривалість) підвищення кваліфікації (у годинах або кредитах ЄКТС)Перелік суб’єктів підвищення кваліфікації  Термін проходження  
Теми (напрями, найменування)  
1Сармак Любов ГригорівнаАсистенти вчителів в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти76-202460МОІППО11.03. – 06.06.2024
2Войцова Тетяна СергіївнаАсистенти вчителів в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти76-202460МОІППО11.03. – 06.06.2024
3Лободовська Валентина ЙосипівнаЗаступники директорів із виховної роботи, педагоги-організатори, класні керівники89-202430МОІППО18.03. – 21.03.2024
4Сарафим Оксана МиколаївнаДержавомовна компетентність сучасного освітянинаMOD 194-202410МОІППО20.05. – 23.05.2024           
5Романюк Світлана ОлександрівнаУчителі біології і екології180-202430МОІППО19.09. – 19.09.2024
6Вознюк Антоніна МиколаївнаКласні керівники закладів загальної середньої освіти204-202430МОІППО07.10. – 10.10.2024
7Сарафим Оксана МиколаївнаЗасоби та інструментарій дистанційного навчання в початковій школіMOD 146-202410МОІППО28.10. – 31.10.2024
8Боровик Тетяна ВолодимирівнаЗасоби та інструментарій дистанційного навчання в початковій школіMOD 146-202410МОІППО28.10. – 31.10.2024
9Сарафим Оксана МиколаївнаПсихологічна допомога учасникам освітнього процесу методами інтегративних арт-практикMOD 202-202410МОІППО28.10. – 31.10.2024
10Данилюк Віта ВолодимирівнаУчителі інтегрованого курсу «Мистецтво» / керівники секції МАН «Мистецтвознавство»247-202430МОІППО18.11. – 21.11.2024

Додаток 2

                                                                                    Протокол

                                                                                                            від   10 .01.2024 року № 1

Про підсумки моніторингу  якості викладання навчальних предметів

за І  семестр 2023/2024  навчального року

Відповідно до Законів України «Про освіту (стаття 48. Моніторинг якості освіти), «Про повну загальну середню освіту» (стаття 38. Керівник закладу загальної середньої освіти),  наказу МОНУ від 16.01.2020 року №54 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти» , наказу МОНУ від 30.11.2020 №1480 «Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах загальної середньої освіти”, Положення про Порядок проведення внутрішнього моніторингу якості освіти в закладі освіти,  плану роботи закладу та з метою дослідження якості освіти, з 20 по 30 грудня 2023 року моніторинговою групою в складі директора, заступника директора з навчально-виховної роботи, керівника педагогічної спільноти закладу проведено моніторинг якості викладання навчальних предметів за І  семестр 2023/2024 навчального року.

          Моніторингом були охоплені 24 навчальних предмети, що викладаються у 5-11 класах.

Навчальні предметиКласиК-ть учСередн Показн Навчен.Високий %Достатній  %Середній %Початкови %Якісний показник
   МНРІ сМНРІ сМНРІ сМНРМНРРік
Українська мова5 – 11898967%;972820513311293830%
Українська література5-118986.567%109362340.52813.5294636%
Англійська мова5-11899265%4.5522.52065338312728%
Зарубіжна література5-118986.568%862924483113.52839.536%
Історія України5,7-117581.668%462212573317242524%
Всесвітня історія6-11768361%442411533117302820%
Основи правознавст91410064%7.5 31161.58 538.57%
Громадянська освіта10590100%10130240210 5060%
Мистецтво8-9349679%12 42114216475432%
Музичне мистецтво5-74010073%61048.51245.571154.555%
Образотворче мистецтво5-74010088%12933155511 54560%
Математика5-62710093%4244104813024844%
Алгебра7-11628269%321911603016192421%
Геометрія7-116293.574%3322.5868356.51625.518%
Пізнаємо природу5-62710078%75437509 65044%
Біологія та екологія7-11628379%353210453417133624%
Географія6-11768468%533218473116243828%
Фізика і астрономія7-11628668%541912582615202426%
Хімія7-11628769%341813662613192427%
Технології, трудове навчання5-11899178%1015352546299204545%
Інформатика5-11899874%1815432237292236142%
Безпека, здоров’я, добробут/5-627 74%23 10467 74648%
Основи здоров’я7-947 66%5139746237164617%
Захист України10-11159493%255193506 14467%
Фізична культура5-118910088%56343725719 119366%

            Проведений моніторинг показав, що в умовах війни, постійних повітряних тривог, навчання у дистанційному режимі, часткового відключення електроенергії, відчуття психологічного дискомфорту, стресу, результати навчання учнів за І семестр 2023/2024 навчального року стали нижчими, ніж за 2022/2023 н. р.

            Результати якості кожного предмета та по кожному класу в 90% співпадають  із результатами за І семестр 2022/2023 навчального року, але нижчі за показники 2022/2023 навчального року. Найвищі результати навченості з таких предметів: фізична культура, інформатика, музичне мистецтво, образотворче мистецтво, українська література, громадянська освіта, “Безпека, здоров’я, добробут”,  технології, захист України (від 44 до 68%).  Найнижчі – з англійської мови, історії України, всесвітньої історії, “Основ здоров’я”, “Основ правознавства”, алгебри, геометрії, фізики, географії, біології, хімії (відповідно 7 – 27%).

У порівняні з 2022/2023 навчальним роком якісний показник з української мови, математики, фізики, хімії, англійської мови, історії  знизився в середньому на 7-8%,  історії, геометрії, фізики – на 8- 9%, інформатики, фізичної культури, підвищився  в межах 5 – 25%, з інших предметів залишився незмінним. Середній показник навченості становить 74.8% бали, що є зниженням на 7.8%.

Виходячи з вищезазначеного, РЕКОМЕНДОВАНО:

1. Визнати якість викладання навчальних предметів у І семестрі  2023/2024 навчального року задовільною.

2. Відзначити кращий якісний показник з предметів: громадянська освіта,  “Пізнаємо природу”, музичне мистецтво, образотворче мистецтво,  “Захист України”, фізична культура (вчителі лободовська В.Й., Сукманова О.В., Сарафим О.М., Чумаченко П.П., Чумаченко І.П., Тиць С.В) ; та показник навченості з мистецтва, громадянської освіти, математики (5-6 кл), “Пізнаємо природу”,          Лободовська В.Й., Сарафим О.М., Береза Н.В., Боровик Т.В., Тиць С.В.

3. Вказати      на найнижчий якісний показник та показник навченості з предметів  англійська мова, історія, алгебра, геометрія, фізика, хімія, основи здоров’я;   вчителі Буртник К.Д., Лободовська В.Й., Щербина О.С., Романюк С.О., Боровик Т.В.  

4. Вчителям:

4.1. Ознайомитись із результатами моніторингу навчальних предметів за І семестр 2023/2024 навчального року на Гугл-дискові за посиланням, розміщеним у групі вчителів закладу.

До 20.01.2024

4.2. Врахувати результати моніторингу при плануванні роботи на ІІ семестр 2023/2024 навчального року.

                                                                                                  До 10.01.2024

4.3. Опрацювати з учнями, повторно, вимоги програм, правила, процедури, критерії оцінювання.

                                                                                                 До 15.01. 2024

4.4. Проводити індивідуально-групові заняття з метою надолуження освітніх втрат та індивідуальну роботу з учнями, які засвоїли програму на початковому рівні в канікулярний час, із погодженням з батьками.

  •                                                                                           Постійно

4.5. Використовувати під час проведення занять сучасні інструменти роботи та оцінювання.

                                                                                                Постійно

4.6. Ознайомити батьків, учнів із результатами моніторингу в батьківських та учнівських чатах.

                                                                                               До 20.01.2024                                                   

Додаток 3

                                                                                    Протокол

                                                                                                            від   10 .01.2024 року № 1

Аналітичний звіт

вчителя 1 класуПлющівського ліцею Сарафим Оксани Миколаївни

за результатами спостереження та анкетування процесу адаптації учнів

1 класу до навчання у ліцеї 2023 – 2024 н. р.

Період входження дитини в життя закладу  є періодом соціально-психологічної адаптації до нових умов. Цей процес супроводжуєтьсяпевними змінами в емоційному стані дитини (зростанням внутрішньоїнапруженості, підвищенням тривожності, зниженням самооцінки, тощо).

Тому проблема адаптації дітей до навчання вліцеї актуальна і потребує особливоїуваги. Прояви дезадаптації виражаються в низькому рівні засвоєннянавчальної програми, проблемах поведінки, труднощах у налагодженніконтактів із вчителями й однолітками.

       Мета: визначення рівня адаптаціїдитини та вибору адекватних засобів психолого-педагогічної допомоги щодопопередження розвитку психоемоційних і соматичних розладів.

Для досягнення цієї мети були поставлені завдання:

– визначити характер психологічного комфорту учня у класі, йогоемоційного стану;

– дослідити ефективність навчальної діяльності, засвоєння  норм поведінки закладу, успішність соціальних контактів.

Використовувались наступні методики:

  • Тест Керна-Йірасика«Готовність до навчання в ліцеї» (Тест виявляє загальний рівень психічного розвитку, рівень розвитку мислення, вміння слухати, виконувати завдання за зразком, довільність психічної діяльності);
  • Анкета для учнів (оцінювання рівня  мотивації й адаптації);
  • Анкета для батьків першокласників ( визначення дезадаптованих дітей);
  • Схема – характеристика учнів класу (для оцінки вчителем).

Діагностичне обстеження проводилось протягом  жовтня – грудня.

В класі навчається 15 учнів. В обстеженні  брали участь 13 учнів (3дівчаток і 10 хлопчиків). Загальнакартина результатів  подана у зведеній таблиці.

2 учні та їх батьки не проходили анкетування у зв’язку з тим, що знаходяться за кордоном, навчаються в інших закладах.

Івах Анжеліка –  до уроків не приєднується, виконані завдання на перевірку не надсилає. Мама на зв’язок з класним керівником не виходить. Родина отримала лист-попередження щодо навчання доньки в закладі.

Пузін Артем – частково виходив на окремі заняття, на початку семестру дитина виконувала й деякі завдання. Наприкінці І семестру навчання дитини не здійснювалося, на зв’язок мама виходить епізодично (лише смс повідомленнями), на дзвінки не відповідає.

Аналіз результатів показав:

В 1 класі навчається 15учнів, в анкетуванні брало участь – 13 учнів ( 2 учні знаходяться за кордоном, навчаються в інших закладах).

Для більшості учнів класу процес адаптації проходить успішно.

Результати анкетування дітей першого класу показали, що:

Високий рівень адаптації  мають 10 учнів (77%);

Середній рівень  адаптації – 3 учнів (23%);

Всім учням (100%) подобається навчатися в ліцеї. 84% дітей завжди з радістю йдуть вранці приєднуються до уроків. 56% першокласників навіть приєдналися  б,якщо вчитель сказав би, що приєднуватися  всім необов’язково  і  73 % хотіли б, щоб домашні завдання все таки задавали. 100% дітей мають в класі друзів, 100% подобаються однокласники. Майже 80% першокласників діляться враженнями про навчання зі своїми батьками. 100% учнів не хотіли б іншої вчительки, менш вимогливої,  і на питання:  «Чи хотіли б, щоб у ліцеї залишились одні перерви?» – теж відповіли «ні».

В результаті опитування батьків маємо такі результати:

Для більшості дітей процес адаптації проходить успішно. 93% першокласників пристосувалися до  режиму закладу. 77%  – охоче, з задоволенням приєднуються до уроків. 85% – справляються з навчальним навантаженням без напруження.

За допомогою тесту  Керна-Йірасика«Діагностика готовності до навчання в ліцеї» визначено:

  • високий рівень готовності до навчання мають 35 % учнів класу;
  • достатній рівень –65% учнів;

При виконанні методики «Я навчаюся у ліцеї» – у 70% учнів малюнки були пов’язані зі  тематикою, яка тісно пов’язана з навчанням у закладі. Ці показники вказують на те, що період адаптації учнів 1 класу проходить успішно. Діти почуваються впевнено, ознак тривожності, нерішучості не спостерігається .

Висновки: Таким чином, адаптація учнів пройшла успішно.

Класному керівнику та вчителям, які викладають у 1 класі:

1. Під час освітнього процесу особливуувагу приділяти дітям, вік яких нещодавно досягнув 6 років.

2. Враховувати отримані дані про стан здоров’я дітей при фізичних навантаженнях з метою подальшого його збереження.

3. Провести індивідуальні та групові консультації для батьків з рекомендаціями щодо успішного навчання дітей.

4. Провести батьківські збори «Адаптація дитини до навчання в ліцеї».

Батькам:

1. Приділяти дитині якомога більше часу. Спілкуватися з нею, грати,

обговорювати події, малювати, частіше цікавитись її думкою з приводу

чогось.

2. Поважати і  приймати дитину такою, якою вона є, непорівнювати з іншими дітьми, не нав’язувати їй прикладів.

3.  Допомагати дитині розвивати дрібну моторику м’язів руки . Для цього необхідно багато вирізати,малювати, зафарбовувати, складати невеликі за розміром деталі,зображення тощо.

4. Забезпечувати дотримання режиму дня.

5. Привчати до самостійності і відповідальності.

6.Підтримувати у дитини впевненість у своїх силах, високу самооцінку. Заохочувати найменші успіхи в навчанні й поведінці.

Класний керівник                       Сарафим О.М.