Положення про дистанційне навчання у Плющівському ліцеї

СХВАЛЕНО на засіданні  педагогічної ради Плющівського ліцею протокол №_1_від  27.08. 2021 року (зі змінами, протокол № 4 від 21.01.2023)  ЗАТВЕРДЖУЮ Наказ № 12   від 28.02.2023 року Директор Плющівського ліцею  _________ Світлана ТАРАНКОВА          

ПОЛОЖЕННЯ

про організацію освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання у Плющівському ліцеї

Баштанської міської ради

2023 рік

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

  1. Це Положення визначає основні засади організації та запровадження освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання в Плющівському ліцеї під час карантину у зв’язку із введенням у державі воєнного стану, поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) або надзвичайних обставин  природного або техногенного походження,  які унеможливлюють відвідування закладу освіти.

Положення розроблене на виконання Закону України «Про загальну середню освіту»,   Постанови Головного санітарного лікаря від 26.08.2021 року № 9 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19​)», Закону України №2102-ІХ від 24.02.2022  «Про затвердження Указу ПРЕЗИДЕНТА України «Про введення воєнного стану», наказу МОН № 1115 від 08.09.2020 «Про затвердження Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти».

  • У своїй роботі із впровадження освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання заклад освіти керується чинними документами:

— Конституцією України;

— Цивільним кодексом України;

— Законом України «Про освіту» № 2145-VIII від 05.09.2017;

— наказом МОН № 1115 від 08.09.2020 «Про затвердження Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти»;

— листом МОН №1/10258-22 від 06.09.2022 “Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022/2023 навчальному році”.

  • Дистанційне навчання – організація освітнього процесу шляхом використання технологій дистанційного навчання в різних формах здобуття освіти, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу на платформі Google Edukation (для учнів 1-11 класів), що функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.
  • Це Положення поширюється тільки на дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти шляхом використання технологій дистанційного навчання в різних формах здобуття освіти у Плющівському ліцеї.
  • Метою дистанційного навчання є надання освітніх послуг здобувачам освіти Плющівського ліцею для набуття ними компетентностей відповідно до освітніх програм шляхом застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за певними освітніми або освітньо-кваліфікаційними рівнями відповідно до державних стандартів освіти, супровід навчання обдарованих та здібних учнів, дітей з особливими освітніми потребами за індивідуальними освітніми траєкторіями.
  • Завданням дистанційного навчання є забезпечення учням Плющівського ліцею можливості реалізації конституційного права на здобуття освіти відповідно до їх здібностей з дотримання вимог законодавства щодо захисту інформації.
  • У цьому Положенні терміни і поняття вживаються у таких значеннях:
  • технології дистанційного навчання – комплекс освітніх технологій (технологій розвивального, проектного, змішаного, диференційованого, програмованого, модульного навчання), а також інформаційно-комунікаційні (цифрові), що надають можливість реалізувати процес дистанційного навчання у закладі освіти;
  • інформаційно-комунікаційні (цифрові) технології дистанційного навчання – технології створення, накопичення, зберігання та доступу до веб-ресурсів (електронних ресурсів) навчальних дисциплін (програм), а також забезпечення організації і супроводу освітнього процесу з допомогою засобів інформаційно-комунікаційного зв’язку, зокрема мережі Інтернет: Google Edukation (для учнів 1-11 класів);
  • веб-середовище дистанційного навчання – системно організована сукупність веб-ресурсів навчальних дисциплін (програм), програмного забезпечення управління веб-ресурсами, засобів взаємодії суб’єктів дистанційного навчання та управління дистанційним навчанням;

– веб-ресурси навчальних дисциплін (програм) – систематизоване зібрання інформації та засобів навчально-методичного характеру, необхідних для засвоєння навчальних дисциплін (програм), яке доступне через Інтернет за допомогою веб-браузера та/або інших доступних користувачеві програмних засобів;

– система управління веб-ресурсами навчальних дисциплін (програм) – програмне забезпечення для створення, збереження, накопичення та передачі веб-ресурсів, а також для забезпечення авторизованого доступу суб’єктів дистанційного навчання до цих веб-ресурсів (у тому числі електронного розкладу занять, електронних класних журналів/щоденників);

– суб’єкти дистанційного навчання – особи, які навчаються (учні 1-11 класів), та особи, які забезпечують освітній процес за дистанційною формою навчання (педагогічні працівники);

  • асинхронний режим – взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої учасники взаємодіють між собою із затримкою у часі, застосовуючи при цьому електронну пошту, форум, соціальні мережі тощо (для учнів 1-11 класів використовується єдина освітня платформа Google Edukation;
  • синхронний режим – взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої всі учасники одночасно перебувають у веб-середовищі дистанційного навчання або спілкуються за допомогою засобів аудіо-, відеоконференції (чат, форум,аудіо-, відео конференції, соціальні мережі);
  • інформаційно-телекомунікаційна система дистанційного навчання (електронна освітня платформа) – програмно-технічний комплекс, що об’єднує систему електронних освітніх ресурсів, програмне забезпечення для створення, накопичення та доступу до таких ресурсів, а також для організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання (у тому числі ефективної взаємодії учасників освітнього процесу та контролю за навчанням).

            Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законах України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, Положенні про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти.

ІІ. РЕАЛІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

  1. Освітній процес реалізується шляхом використання технологій дистанційного навчання для забезпечення навчання в різних формах.
  2. Дистанційна форма навчання в закладі освіти запроваджується відповідно до рішення педагогічної ради Плющівського ліцею.
  3. Строк навчання учнів за дистанційною формою встановлюється закладом освіти і має бути не меншим, ніж за денною формою за відповідними освітньо-кваліфікаційними рівнями.
  4. Дистанційна форма навчання організовується відповідно до робочих навчальних планів для учнів, які перебувають вдома через запровадження карантину або надзвичайних обставин.
  5. Під дистанційним навчанням в закладі освіти розуміється процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності учнів, який відбувається через онлайн-платформу Google Edukation, формування системи партнерських відносин учасників освітнього процесу. Організація освітнього процесу має забезпечувати регулярну та змістовну взаємодію суб’єктів дистанційного навчання, з використанням форм індивідуальної та колективної навчально-пізнавальної діяльності учнів, а також здійснення ними самоконтролю під час  навчання.
  6. Отримання навчальних матеріалів, спілкування між суб’єктами дистанційного навчання під час навчальних та корекційно-розвиткових занять, консультацій, що проводяться дистанційно, забезпечується передачею відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації в синхронному або асинхронному режимі.
  7. Педагогічні працівники самостійно визначають режим (синхронний або асинхронний) проведення окремих навчальних занять, при цьому не менше 30 відсотків навчального часу, передбаченого освітньою програмою закладу освіти, організовується в синхронному режимі (решта навчального часу організовується в асинхронному режимі).
  8. Для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин (стан здоров’я, відсутність доступу (обмежений доступ) до мережі Інтернет або технічних засобів навчання, зокрема дітей із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, багатодітних, малозабезпечених сімей тощо), заклад освіти забезпечує використання інших засобів комунікації, доступних для учнів (телефонний, поштовий зв’язок тощо) (Додаток 3).
  9. Заклад освіти забезпечує регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також надання їм підтримки в освітньому процесі (за потреби).
  10. Оцінювання результатів навчання учнів проводяться за видами оцінювання, визначеними спеціальними законами, і відповідно до критеріїв, визначених МОН України. Державна підсумкова атестація учнів проводиться відповідно до законодавства. Оцінювання результатів навчання учнів може здійснюватися очно або дистанційно з використанням можливостей інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій.
  11. Організація освітнього процесу під час дистанційного навчання здійснюється з дотриманням вимог законодавства про освіту, захист персональних даних, а також санітарних правил і норм (щодо формування розкладу навчальних занять, рухової активності, вправ для очей, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання, тривалості виконання завдань для самопідготовки у позанавчальний час).
  12.  Облік навчальних занять і результатів навчання учнів під час дистанційного навчання здійснюється відповідно до законодавства (у класному журналі, свідоцтвах досягнень). За рішенням педагогічної ради закладом освіти для організації дистанційного навчання може використовуватися електронний розклад занять, електронний класний журнал/щоденники, електронний журнал відвідування занять.
  13. У класному журналі необхідно зазначити режим проведення (синхронний, асинхронний) конкретного навчального заняття. Відмітка про відсутність учня може робитися лише під час навчального заняття в синхронному режимі. Проведення всіх навчальних занять (незалежно від режиму проведення) датується відповідно до календарно-тематичного планування.
  14. Облік робочого часу та оплата праці педагогічних працівників, які організовують дистанційне навчання, здійснюється відповідно до законодавства у сфері загальної середньої освіти.
  15. Організація освітнього процесу під час дистанційного навчання здійснюється у межах робочого часу педагогічних працівників, який визначається відповідно до Закону України “Про повну загальну середню освіту”.

            ІІІ. ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ З ВИКОРИСТАННЯМ ТЕХНОЛОГІЙ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

1.Технології дистанційного навчання можуть використовуватися закладами освіти під час організації здобуття освіти за різними формами (очною, екстернатною, сімейною (домашньою), педагогічним патронажем).

2. Технології дистанційного навчання під час організації здобуття освіти за різними формами можуть використовуватися для:

  1. забезпечення вивчення окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів) або їх окремих тем, впровадження профільного навчання;
  2. забезпечення проведення окремих навчальних занять і консультацій, оцінювання навчальних досягнень учнів;
  3. забезпечення проведення додаткових індивідуальних та/або групових консультацій та/або занять для учнів із навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація на відповідному рівні повної загальної середньої освіти, та з яких рівень досягнутих результатів навчання менше середнього рівня навчання учнів відповідного року;
  4. реалізації індивідуальної освітньої траєкторії учнів відповідно до їх здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей та досвіду;
  5. забезпечення освітнього процесу під час надзвичайних ситуацій природного та техногенного походження, запровадження карантину, воєнного стану, інших обставин, які об’єктивно унеможливлюють відвідування закладу освіти;
  6. забезпечення проведення (надання) додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг) для осіб з особливими освітніми потребами (під час надзвичайних обставин, а також у разі відсутності фахівців із проведення (надання) таких занять (послуг) залученими фахівцями в населеному пункті, де проживає учень.

3. Рішення про використання технологій дистанційного навчання в освітньому процесі відповідно до пункту 2 першого розділу приймається педагогічною радою закладу освіти до початку навчального року або упродовж навчального року у випадку настання надзвичайних обставин: ситуацій природного та техногенного походження, запровадження карантину, воєнного стану, інших обставин, які об’єктивно унеможливлюють відвідування закладу освіти.

            Упродовж навчального року використання технологій дистанційного навчання для  вивчення окремих тем з навчальних предметів (інтегрованих курсів), проведення окремих навчальних занять і консультацій, оцінювання результатів навчання учнів може здійснюватися за ініціативою педагогічних працівників (з відповідним узгодженням розкладу навчальних занять).

 4. У разі запровадження в закладі освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання за рішенням педагогічної ради та наказом директора:

визначається тимчасовий порядок організації освітнього процесу та режим роботи закладу в період карантину, надзвичайних або інших обставин, воєнного стану;

обираються конкретні електронні освітні платформи, онлайн сервіси та інструменти, за допомогою яких організовується освітній процес під час дистанційного навчання з урахуванням їхньої відповідності державним стандартам, типовим освітнім навчальним програмам, іншим вимогам законодавства у сфері загальної середньої освіти;

визначаються форми організації освітнього процесу для забезпечення дистанційного навчання;

визначаються способи та механізми комунікації між учасниками освітнього процесу;

використовується електронний розклад, електронний класний журнал, електронний

щоденник;

визначається спосіб здійснення контролю якості дистанційного навчання, виконання

освітніх програм.

  Адміністрація ліцею:

  1. Вивчає нормативно-правову базу з організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання під час надзвичайних обставин.
  2. Проводить моніторинг забезпеченості та наявності умов для дистанційного навчання в учнів закладу освіти.
  3. Проводить моніторинг дистанційних платформ і цифрових сервісів та затверджує ті, які найбільше підходитимуть учням і педагогам для організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання під час надзвичайних обставин з урахуванням особливостей освітнього процесу закладу освіти.
  4. Організовує навчання педагогічного колективу.
  5. Проводить роботу щодо внесення змін у календарно-тематичне планування вчителів з метою інтеграції та ущільнення навчального матеріалу із затвердженням цих змін.
  6. Затверджує оновлені розклади уроків і навчальних занять, груп продовженого дня, корекційно-розвиткових занять тощо.
  7. Забезпечує функціонування й оновлення сайту закладу освіти у закладці «Дистанційне навчання», у якому розміщуються посилання для опрацювання та виконання учнями.
  8. Розробляє та доводить до відома працівників порядок обліку робочого часу та ведення необхідної документації.
  9. Затверджує режим роботи педагогічних працівників в умовах дистанційного навчання.
  10. Сприяє поширенню досвіду роботи педагогів на сайті закладу освіти та інших освітніх інформаційних ресурсах.
  11. Проводить онлайн-наради, семінари, вебінари, консультації, відеоконференції з педагогічними працівниками.
  12. Розробляє заходи щодо забезпечення різних форм зв’язку з батьками, організовує роботу консультаційних онлайн пунктів.    

  Педагогічні працівники:

  1. Вивчають стан забезпеченості і можливостей учнів щодо дистанційного навчання.
  2. Вносять зміни до календарно-тематичного планування та ущільнення навчального матеріалу.
  3. Здійснюють самоосвітню роботу з вивчення технологій дистанційного навчання
  4. Виконують освітню програму для досягнення учнями передбачених результатів навчання, тобто надають інформацію щодо обсягу та змісту навчального матеріалу, завдань на його закріплення, перевіряють й оцінюють їх та надають відгуки на виконані завдання, використовуючи відповідну електронну освітню платформу, комунікаційні онлайн сервіси та інструменти; співпрацюють з усіма учасниками освітнього процесу.
  5. Учителі закладу освіти в години, відповідно до опублікованого на сайті закладу розкладу, знаходяться в онлайн режимі. У цей час учні, які потребують консультацій, можуть цими послугами скористатися, зв’язавшись із педагогом через онлайн ресурси. Вчителі-предметники можуть працювати індивідуально з тими дітьми, які цього потребують.
  6. Складають індивідуальні плани роботи або інші документи з обліку свого робочого часу; ведуть документацію.
  7. Після закінчення карантинних обмежень, відміни режиму воєнного стану або інших причин, що унеможливлюють відвідування закладу освіти,  проводять моніторинг засвоєння навчального матеріалу, організовують за потреби коригувальне навчання.

 Здобувачі освіти:

  1. Здійснюють регулярну та змістовну взаємодію з педагогічними працівниками в синхронному або асинхронному режимі відповідно до розкладу занять з метою виконання освітньої програми для досягнення передбачених навчальними програмами результатів навчання; опрацьовують зміст навчального матеріалу, завдання на його закріплення, виконують творчу, навчально – дослідницьку роботу, беруть участь у підсумкових роботах, тестуваннях тощо, використовуючи електронну освітню платформу, доступні комунікаційні онлайн сервіси та інструменти.
  2. Опрацьовують відгуки на виконані завдання, рекомендації, надані вчителями.
  3. Дотримуються принципів академічної доброчесності та правил поведінки під час онлайн-уроку. (Додаток 1)

 Батьки (відповідно до п.13 розділу 1 Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН України від 08.09.2020 р. №1115):

  1. Сприяють виконанню дитиною освітньої програми, навчальних програм з окремих предметів, дбають про психічне і фізичне здоров’я дітей, формують у них навички здорового способу життя та самостійність, і несуть відповідальність за результати навчання.
  2. Сприяють дотриманню дітьми академічної доброчесності в освітньому процесі. (Додаток 2)
  3. Якщо батьки під час організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання не виконують свої обов’язки щодо забезпечення здобуття дитиною освіти, зокрема не забезпечують участь дитини в освітньому процесі протягом 10 робочих днів підряд з невідомих причин, заклад освіти інформує про це відповідну службу у справах дітей.

 IV. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

1. Навчально-методичне забезпечення дистанційного навчання включає: методичні (теоретичні та практичні) рекомендації щодо розроблення та використання педагогічно-психологічних та інформаційно-комунікаційних технологій дистанційного навчання; критерії, засоби і системи контролю якості дистанційного навчання; змістовне, дидактичне та методичне наповнення веб-ресурсів (дистанційних курсів) навчального плану/навчальної програми підготовки.

2. Педагогічні працівники ліцею, які організовують дистанційне навчання, мають підвищувати свою кваліфікацію щодо використання інформаційно-комунікативних (цифрових) технологій в освітньому процесі шляхом формальної, неформальної або інформальної освіти в порядку, визначеному законодавством. Кваліфікація працівників, які підвищували свою кваліфікацію, має бути підтверджена документом про підвищення кваліфікації за тематикою дистанційного навчання.

3. Системотехнічне забезпечення дистанційного навчання в закладі освіти здійснює засновник закладу освіти.

            Забезпечення дистанційного навчання включає:

– апаратні засоби (персональні комп’ютери, мережеве обладнання, джерела безперебійного живлення, сервери, обладнання для відеоконференцій, зв’язку тощо), що забезпечують розроблення і використання веб-ресурсів навчального призначення, управління освітнім процесом та необхідні види навчальної взаємодії між суб’єктами дистанційного навчання у синхронному і асинхронному режимах;

– інформаційно-комунікаційне забезпечення із пропускною здатністю каналів, що надає

всім суб’єктам дистанційного навчання освітнього закладу цілодобовий доступ до веб-ресурсів і веб-сервісів для реалізації освітнього процесу у синхронному та асинхронному режимах;

– програмне забезпечення загального та спеціального призначення (у тому числі для осіб з

особливими потребами), яке має бути ліцензійним або побудованим на програмних

продуктах з відкритими кодами;

– веб-ресурси навчальних предметів, що необхідні для забезпечення дистанційного

навчання, можуть містити:

1) методичні рекомендації щодо їх використання, послідовності виконання завдань,

особливостей контролю тощо;

2) документи планування освітнього процесу (навчальні програми, навчально-тематичні

плани, розклади занять);

3) відео- та аудіозаписи лекцій, семінарів тощо;

4) мультимедійні лекційні матеріали;

5) термінологічні словники;

6) практичні завдання із методичними рекомендаціями щодо їх виконання;

7) віртуальні лабораторні роботи із методичними рекомендаціями щодо їх виконання;

8) віртуальні тренажери із методичними рекомендаціями щодо їх використання;

9) пакети тестових завдань для проведення контрольних заходів, тестування із

автоматизованою перевіркою результатів, тестування із перевіркою викладачем;

10) ділові ігри із методичними рекомендаціями щодо їх використання;

11) електронні бібліотеки чи посилання на них;

12) бібліографії;

13) дистанційний курс, що об’єднує зазначені вище веб-ресурси навчального предмету єдиним педагогічним сценарієм;

14) інші онлайн-ресурси навчального призначення.

            Перелік веб-ресурсів навчальних предметів, необхідних для забезпечення дистанційного

навчання, визначається закладом. Для забезпечення дистанційного навчання у ліцеї можуть створюватися власні веб-ресурси, які будуть доповнюватися посиланнями на вже створені веб-ресурси, що підлягають перевірці у закладі, з дотриманням норм академічної доброчесності.

VI. СЕРВІСИ, ЗА ДОПОМОГОЮ ЯКИХ МОЖНА ОРГАНІЗУВАТИ ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

  1. Google Edukation (https://classroom.google.com/) – безкоштовний сервіс Google, за допомогою якого можна організувати дистанційне навчання з використанням сервісів Google (Диск, Форми, Документи, Таблиці, Презентації, Blogger, Youtube, Meet).

Використання додаткових веб порталів та сервісів для створення навчального е-контенту.

1. https://learningapps.org/ – Learningapps, різноманітні інтерактивні вправи.

2. http://www.10minclass.com/ – відеоуроки з підготовки до ЗНО.

3. https://pidruchnyk.com.ua/ – електронні версії підручників.

4. https://imzo.gov.ua/pidruchniki/elektronni-versiyi-pidruchnikiv/ – електронні версії підручників.

5. https://disted.edu.vn.ua – репозитарій навчальних ресурсів.

6. http://www.osvita.ua.com/youpub/ – сайт видавництва, містить навчальні ресурси.

7. https://www.youtube.com/channel/UCMIVE71tHEUDkuw8tPxtzSQ – «Цікава наука».

8. https://phet.colorado.edu/uk/simulations/category/physics – досліди з фізики.

9. https://naurok.com.ua/ – для вчителів та учнів.

10. https://besmart.study/ – онлайн-платформа підготовки до ЗНО.

11. https://prometheus.org.ua/zno/ – за посиланням курси підготовки до ЗНО.

12. https://www.ed-era.com/zno/ – цікава інформація про дистанційну освіту.

13. https://eschool.dn.ua/local/staticpage/view.php?page=resources – репозитарій корисних освітніх ресурсів.

VII.     ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

1. Учні, які здобувають освіту з використанням технологій дистанційного навчання, обов’язково проходять формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання.

2. Види та періодичність оцінювання при використанні технологій дистанційного навчання в різних формах здобуття освіти визначаються відповідно до форми здобуття освіти (наприклад, лише річне оцінювання для екстернів).

3. Результати досягнень фіксуються у класних журналах/щоденниках  (електронних  та паперових) та свідоцтвах досягнень, табелях.

4. Оцінювання може відбуватися очно або дистанційно з дотриманням академічної доброчесності.

5. У класному журналі зазначати режим проведення конкретного навчального заняття. Відмітка про відсутність учня може робитися лише під час навчального заняття в синхронному режимі. Проведення всіх занять датується відповідно до календарно-тематичного планування.

VІII.      ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ОСІБ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

  1. Керівник закладу освіти під час  навчання з використанням дистанційних технологій забезпечує продовження здобуття освіти дітей з ООП із створенням необхідних умов з наданням психолого-педагогічного супроводу та корекційно-розвиткових послуг незалежно від місця перебування таких учнів.
  2. Для учнів, які здобувають освіту в різних інклюзивних класах одного або різних років навчання, з урахуванням індивідуальних програм розвитку формуються та функціонують тимчасові інклюзивні міжкласні групи (кількість школярів не має перевищувати дванадцяти осіб).

3. Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття для учнів з особливими освітніми потребами (за умови дотримання безпеки учасників освітнього процесу) проводяться педагогічними працівниками закладу освіти та фахівцями ІРЦ (за згодою сторін), зокрема і тими, хто був вимушений змінити своє місце проживання та/або місце роботи. 

4. Якщо під час надзвичайних обставин для осіб з особливими освітніми потребами, зважаючи на порушення або інші особливості їх розвитку, не може бути проведене оцінювання результатів навчання з використанням технологій дистанційного навчання, таке оцінювання здійснюється очно після завершення/послаблення воєнного стану (у межах навчального року або до початку нового навчального року).

5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття (послуги) з використанням технологій дистанційного навчання проводяться (надаються) для осіб з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту за очною формою в інклюзивних класах (групах).

6. Проведення (надання) таких занять (послуг) здійснюється за погодженням з батьками (одним із них) згідно з індивідуальною програмою розвитку з урахуванням індивідуальних потреб і можливостей особи з особливими освітніми потребами.

7. Дистанційне навчання осіб із особливими освітніми потребами  передбачає (за потреби)

залучення допоміжних технологій дистанційного навчання (озвучування даних з екрану, голосове введення тексту, субтитри, клавіатури зі спеціальними можливостями тощо) з урахуванням індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів таких осіб.

РОБОТА АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ З ДІТЬМИ З ООП

ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Робота асистента вчителя під час дистанційного навчання:

Під час дистанційного навчання асистент вчителя:

  • організовує спільно з учителем/ями освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання;
  • в межах свого педагогічного навантаження здійснює індивідуальне підключення (за потреби) поза часом уроку, який здійснюється онлайн, та надає додаткові пояснення, виконує разом з дитиною домашні завдання, які були їй не зрозумілі;
  • надає додаткові пояснення дитині щодо виконання матеріалу, який вивчається, та завдань в окремій онлайн кімнаті, забезпечує перевірку виконання таких завдань;
  • забезпечує реалізацію індивідуальної програми розвитку, зокрема досягнення поставлених в програмі цілей навчання, завдань на період дії ІПР, забезпечення визначених ІПР потреб, тощо;
  • забезпечує реалізацію  індивідуального навчального плану дитини (за наявності);
  • асистує вчителю під час проведення дистанційних занять, зокрема допомагає вчителю під час поділу учнів на пари і групи в Meet-конференціях,  приєднується до будь-якої пари/групи в будь-який момент, допомагає та виправляє помилки, слідкує за підняттям рук учнів, вмикає/вимикає мікрофони, включає демонстрацію екрану для показу презентацій та відео, слідкує за чатом, відповідає на питання учнів та батьків, які виникають під час уроку;
  • асистує вчителю під час роботи з іншими учнями класу, які потребують першого рівня  підтримки  в закладі освіти, додаткових пояснень, індивідуального підходу, мають проблеми з опануванням матеріалу, у тому числі у зв’язку з перебуванням за кордоном чи на тимчасово окупованих територіях, відсутністю доступу до онлайн занять, наявністю психологічної травми;
  • забезпечує комунікацію закладу освіти та батьків (інших законних представників дитини) з метою організації навчання учнів з особливими освітніми потребами, у тому числі завчасно попереджає про зміни розкладу, необхідні навчально-дидактичні матеріали  та консультує батьків щодо їх використання;
  • забезпечує комунікацію закладу освіти та батьків (інших законних представників дитини) з метою організації навчання учнів з особливими освітніми потребами, у тому числі завчасно попереджає про зміни розкладу, необхідні навчально-дидактичні матеріали  та консультує батьків щодо їх використання;
  • забезпечує комунікацію закладу освіти та батьків (інших законних представників дитини) з метою організації навчання учнів з особливими освітніми потребами, у тому числі завчасно попереджає про зміни розкладу, необхідні навчально-дидактичні матеріали  та консультує батьків щодо їх використання;
  • ·забезпечує комунікацію закладу освіти та батьків (інших законних представників дитини) з метою організації навчання учнів з особливими освітніми потребами, у тому числі завчасно попереджає про зміни розкладу, необхідні навчально-дидактичні матеріали  та консультує батьків щодо їх використання;
  •  створює індивідуальне портфоліо учня з ООП.

VІІ. Контроль за станом реалізації освітніх програм та наданням якісних освітніх послуг здобувачам освіти під час освітнього процесу з використанням технологій

дистанційного навчання

1. В освітньому процесі з використанням дистанційних технологій підлягають керуванню дві системи: цільова підсистема, яка відповідає за кількісні та якісні

характеристики, сукупність засобів процесу навчання, та підсистема адміністрування

навчального процесу, що складається з соціально-педагогічного (спілкування з класним

керівником та вчителями-предметниками) та загально педагогічного управління.

2. Основні функції управління такі: контроль входу-виходу системи, тобто підвищення

ефективності діяльності і якості створеного особистісного інформаційного середовища

кожного здобувача освіти; рішення щодо зворотного зв’язку і адміністрування

функціонуванням освітнього процесу як системи.

3. Представники адміністрації щоденно контролюють проведення уроків у 1-11 класах на

платформі Google Edukation та заповнення електронних журналів на платформі «Нові знання» (з дотриманням вимог законодавства щодо захисту інформації); проводять вибірковий моніторинг відвідування учнями онлайн занять та виконання домашніх завдань у дистанційному режимі.

 Контролю підлягають:

– якість дистанційного навчання, виконання освітніх програм;

– формування в учнів навичок самоконтролю;

– способи забезпечення академічної доброчесності в умовах віддаленості учасників

освітнього процесу;

– вивчення думки учасників освітнього процесу щодо недоліків і труднощів у навчанні;

– визначення потреби у навчанні педагогічних працівників.

VIІI. КЕРУВАННЯ СИСТЕМОЮ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

1. Загальне керування системою дистанційного навчання (ДН) здійснює директор, забезпечуючи проведення заходів для здійснення дистанційного навчання за обраними напрямами (спеціальностями) за всіма видами освітньої діяльності; фінансову підтримку дистанційного навчання; контроль якості та мотивацію учасників впровадженням дистанційного навчання в закладі освіти.

2. Оперативне керування ДН здійснює заступник директора  з навчально-виховної роботи, до функціональних обов’язків якого входить впровадження та розвиток ДН; забезпечення методичної та системотехнічної підтримки дистанційного навчання.

3. Безпосереднє керування ДН здійснює адміністратор сайту, до функціональних обов’язків якого входить впровадження та розвиток дистанційного навчання.

Додаток1

до Положення про дистанційне

навчання у Плющівському ліцеї

АЛГОРИТМ ДІЙ

з використанням технологій дистанційного навчання

1. Класні керівники створюють групи у Viber для учнів і батьків кожного класу.

2. Педагоги здійснюють коригування тематичного планування робочих навчальної програми з метою забезпечення освоєння учнями освітніх програм в повному обсязі у випадку переходу на дистанційне навчання. Щодня, відповідно до затвердженого розкладу занять, вносять навчальні завдання та оцінки здобувачів освіти в журнал, здійснюють зворотний зв’язок з учнями в онлайн режимі, використовуючи платформу ЗУМ, електронну пошту і т.п.

3. На сайті школи у розділі “Дистанційне навчання”, розміщується Алгоритм дій на випадок дистанційного навчання  з розкладом занять. Це додатковий шлях доступу до інформації, якою можуть скористатися всі учасники освітнього процесу (здобувачі освіти, їх батьки, педагоги).

4. Вибір загальноприйнятих та зручних платформ для проведення дистанційних занять здійснити з переліку: ZOOM,  Google Meet; Viber, веб – сервіс “Google classroom”.

5. Романюк С.О., заступнику директора з навчально – виховної роботи, провести корекцію розкладу уроків.

6. Під час організації дистанційного навчання можливе застосування такого режиму роботи

№ урокуПочаткова школа (1 – 4 класи)Базова середня школа (5-9 класи)Профільна школи (10 – 11 класи)
1  09.00-09.20 09.00-09.30 09.00-09.40 
09.20-09.30перерва09.30-09.40перерва09.40-09.50перерва
209.30-09.50 09.40-10.10 09.50-10.30 
09.50-10.00перерва10.10-10.20перерва10.30-10.40перерва
310.00-10.20 10.20-10.50 10.40-11.20 
10.20-10.30перерва10.50-11.10перерва11.20-11.40перерва
410.30-10.50 11.10-11.40 11.40-12.20 
10.50-11.00перерва11.40-11.50перерва12.20-12.30перерва
511.00-11.20 11.50-12.20 12.30-13.10 
11.20-11.30перерва12.20-12.30перерва13.10-13.20перерва
611.30-11.50Асинхронне дистанційне навчання12.30-13.00   13.20-14.00 
  13.00-13.10перерва14.00-14.10перерва
7  13.10-13.40Асинхронне дистанційне навчання14.10-14.50Асинхронне дистанційне навчання
      

7. Час безперервної роботи з технічними засобами навчання:

· для учнів 1 класу – не більше 10 хвилин;

· для учнів 2 – 4 класів – не більше 15 хвилин;

· для учнів 5 – 7 класів – не більше 20 хвилин;

· для учнів 9 – 11 класів не більше 30 хвилин.

8. Тривалість навчальних занять зберігається:

 · для учнів 1 класу – 35 хвилин;

 · для учнів 2 – 4  класів – 40 хвилин;

 · для учнів 5 – 11 класів – 45хвилин.

Обмежується лише час безперервної роботи з комп’ютером задля уникнення ризиків для здоров’я.

9. Під час організації роботи з використанням технічних засобів обов’язковим є дотримання Санітарного регламенту.

10. Під час канікул заняття не проводяться.

11. Для здобувачів освіти початкової школи (1 – 4 класів):

· онлайн (синхронне навчання) уроки проводити кожну непарну дату (1,3,5, тощо);

· асинхронне навчання кожну парну дату (2,4,6, тощо); здобувачі освіти отримують завдання на платформі   Viber, веб – сервісі “Google classroom”, виконують завдання та надсилають його вчителю доступним для них способом.

12. Для здобувачів освіти  базової та старшої школи (5 – 11 класів):

· онлайн (синхронне навчання) уроки проводити кожну  парну дату (2,4,6, тощо);

· асинхронне навчання кожну непарну дату (1,3,5, тощо); здобувачі освіти отримують завдання на платформі   Viber, веб – сервісі “Google classroom”, виконують завдання та надсилають його вчителю доступним для них способом.

13. У випадку, якщо здобувачі освіти не забезпечені ТЗН (комп’ютер, інтернет), завдання вони отримують через прямий контакт з учителем (мобільний або телефонний зв’язок) або поштову скриньку.

14. всі письмові роботи (українська, англійська мови, практичні роботи з хімії, біології, фізики, математики) пишуться у зошиті. Зошити передаються до закладу освіти батьками через чергового адміністратора або надсилаються учнями фото виконаних робіт на електронну адресу учителя чи через Viber.

15. Онлайн уроки з фізичної культури, образотворчого, музичного мистецтва, основ здоров’я, трудового навчання, технологій проводяться із розрахунку не менше 30% навчального часу, передбаченого Освітньою програмою школи.

16. Учителям категорично забороняється в якості роботи над домашнім завданням пропонувати дітям конспектувати матеріал теми (параграф, статтю підручника, тощо).

17. Учителі закладу (за можливості) можуть знаходитися в онлайн режимі і поза розкладом навчальних занять. Учні, які потребують консультацій, можуть скористатися цими послугами, зв’язавшись з учителем через онлайн ресурси. Учителі – предметники можуть попрацювати індивідуально з тими дітьми, які цього потребують.

18. Після закінчення дистанційного навчання кожен учитель – предметник проводить урок – консультацію щодо самостійного опрацювання учнями навчального матеріалу.

19. Після уроку – консультації вчитель проводить моніторингову роботу, щоб з’ясувати фактичний рівень засвоєння самостійно опрацьованого учнями матеріалу, необхідність його корегування.

20. Два – три уроки відводяться на корегування навчального матеріалу.

21. Після завершення корекції знань здобувачів проводиться контрольна робота.

                                                                                                              ДОДАТОК 2

Правила поведінки учнів під час онлайн – уроку.

Онлайн – урок – важливий елемент дистанційного навчання, тому присутність учня – обов’язкова!

  1. Поводься так, як на реальному уроці.
  2. Одягнися, причепурися, підготуй зошит, підручник, не їж під час занять, не кричи, не бігай по кімнаті, уникай зайвих розмов. Не відволікайся!
  3. Не запізнюйся! В кімнату очікування заходь за 3-5 хв.до початку уроку. Будь пунктуальним/ною!
  4. Заходячи на урок, підписуй своє ім’я та прізвище.
  5. Включай камеру, щоб ідентифікуватися.
  6. Вимкни мікрофон, щоб уникнути фонового шуму та попередити ситуацію, коли говорять всі одночасно.
  7. Користуйся функцією “підняти руку” або просто піднеси руку, щоб задати питання або надати відповідь на запитання учителя.
  8. Слухай пояснення учителя, виконуй його завдання та вказівки. Будь уважним/ною!
  9. Не малюй на екрані – це заборонено!
  10. Відповідай ввічливо, тільки за темою, без зайвих коментарів!

                                                                                                                                                                        ДОДАТОК 3

ПАМ’ЯТКА

для учасників/учасниць освітнього процесу початкової школи  Плющівського ліцею   щодо організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання в умовах воєнного стану

1.Освітній процес у Плющівському ліцеї  здійснюється у формі, що є найбільш безпечною для його учасників. Закликаємо вчителів, батьків та учнів під час освітнього процесу дотримуватись принципів безконфліктного спілкування, ставитися один до одного з максимальним розумінням і повагою, зважаючи на те, що всі учасники освітнього процесу опинилися в складних обставинах.

2.Освітній процес у 1-4 класах з використанням технологій дистанційного навчання в умовах воєнного стану в Україні здійснюється виключно відповідно до розкладу навчальних занять.

3.Навчальні заняття у 1-4 класах розпочинаються і закінчуються в час, який визначено в розкладі. Винятком є сигнал «Повітряна тривога».

4.Облік уроків, домашніх завдань, відвідування учнями навчальних занять здійснюється вчителями у відповідних розділах на платформі «Нові знання».

5.Облік відвідування учнями уроків

Класний керівник на початку навчального дня відмічає відсутніх учнів, причину відсутності яких йому заздалегідь повідомили батьки. На початку уроку в синхронному режимі вчитель відмічає позначкою «Н» відсутність учня на занятті; в асинхронному режимі позначка «Н» не виставляється. Учням, які навчаються в закладах освіти за кордоном (згідно зі списками,  наданими класними керівниками), «Н» не виставляється.

6.Для організації єдиного інформаційного простору в початковій школі Плющівського ліцею розгорнуто безкоштовну платформу з корпоративними обліковими записами для всіх учасників освітнього процесу початкової школи Google Edukation.

УВАГА! Перевірте, чи ви зареєструвалися для роботи в Classroom. Якщо ваша реєстрація не відбулася з певних причин, зверніться до класного керівника.

7.Проведення уроків у синхронному режимі відбуватиметься в Zoom або GoogleMeet від Google Edukation через Classroom, в асинхронному режимі – через предметні кабінети в Classroom.

7.1.      Синхронний режим роботи може передбачати:

– одночасний вхід до відео-конференції, де учні та вчитель бачать, чують один одного (акцентування учителем на важливих моментах теми уроку, труднощах, які можуть виникнути та корекції знань тощо);

– проведення самостійної, практичної, контрольної роботи;

– тривалість уроку відео-конференції має бути не більше 30 хвилин. Решта часу уроку учень має змогу проаналізувати почуте, обговорене, зробити певні нотатки, закріпити практичними вправами тощо.

7.2.      Асинхронний режим роботи може передбачати аналіз (вивчення) теоретичного матеріалу за підручником, виконання практичних завдань для закріплення теорії тощо.

8.Для учнів, які перебувають за кордоном і не мають можливість відвідувати онлайн уроки за розкладом Плющівського ліцею, вчитель в зручній для себе та доступній для учня формі прикріплює в розділі ДЗ на платформі «Нові знання» запис власного пояснення нового матеріалу або посилання на відповідні навчальні ресурси, що містять таке пояснення.

9.Домашні завдання на платформі «Нові знання» вчитель надає з максимальним роз’ясненням: указує номери завдань, сторінки, чітку інструкцію щодо виконання домашнього завдання. Якщо підручники з певних предметів (англійська мова) відсутні в онлайн доступі, то на платформі «Нові знання» вчитель публікує фото сторінок підручників, з якими будуть працювати на уроці. В освітньому процесі будуть використовуватися електронні версії підручників з предметів інваріантної складової. За потребою батьки можуть отримати наявні в закладі освіти підручники на друкованій основі.

 10.Організація зворотного зв’язку

10.1.Класна/Домашня робота, яку виконали учні в асинхронному режимі, прикріплюється в Google Edukation  до зазначеного вчителем часу.

10.2. Якщо дитина не прикріпила виконану роботу до означеного терміну, вчитель виставляє маркер «Н/О» (не оцінено), котрий означає відсутність виконаного завдання. Маркер може бути виправлений вчителем на позитивну оцінку у разі виконання роботи учнем та надання на перевірку.

10.2. Якщо учень хворіє і за станом здоров’я не може виконувати завдання, батьки надають за цей період довідку або надсилають фотографію довідки особистим повідомлення класному керівнику.

 11. Правила поведінки під час дистанційного навчання:

Підключення до уроку відбувається за 5 хвилини до початку уроку. Учень відключає мікрофон, виходить на зв’язок з увімкненим режимом відео, реальним прізвищем та ім’ям державною мовою. Мікрофон вмикається лише для відповіді. У разі недотримання цих правил вчитель має право не допустити/видалити учасника/цю до конференції.

12. Алгоритм дій учителів, здобувачів освіти в разі виникнення надзвичайних ситуацій під час освітнього процесу (сигнал «Повітряна тривога» тощо):

12.1. При надходженні сигналу «Увага всім! Повітряна тривога!».

12.2. Учитель:

– спокійно повідомляє учням/ученицям, що оголошено сигнал «Увага всім! Повітряна тривога!»;

– припиняє урок;

– пропонує учням/ученицям натиснути кнопку «вийти з конференції» та кнопку «вимкнення комп’ютера»;

– інформує про необхідність перейти до укриття або в будь-яке інше безпечне місце, яке встановлено родиною (з батьками чи в супроводі осіб, які їх замінюють);

– якщо тривога лунає недовго (в межах тривалості уроку), то урок продовжується за розкладом через 15 хвилин;

– якщо тривога перевищує тривалість уроку, то заняття припиняється. У цьому випадку після закінчення основних уроків за розкладом учитель викладає на предметній сторінці GoogleClassroom матеріали для самостійного опрацювання учнями. Якщо на уроці, який не відбувся через сигнал тривоги, передбачалося вивчення нової теми, то наступний за розкладом урок із цього предмета вчитель розпочинає з пояснення нової теми.

13. Батьки забезпечують технічні можливості для участі учнів/учениць у освітньому процесі з використанням технологій дистанційного навчання та організаційно сприяють навчанню своїх дітей. У разі повної або тимчасової неможливості забезпечення навчання дітей з технічних чи інших поважних причин батьки негайно повідомляють про це класного керівника.

14.Практичний психолог надає консультації педагогічним працівникам, учням/ученицям, їхнім батькам з питань психологічної підтримки дітей та дорослих в умовах воєнного стану, проводять заняття з учнями щодо їх психологічної підтримки (за запитом).

ПАМ’ЯТКА

для учасників/учасниць освітнього процесу старшої школи Плющівського ліцею щодо організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання в умовах воєнного стану

1.Освітній процес у Плющівському ліцеї здійснюється у формі, що є найбільш безпечною для його учасників. Закликаємо вчителів, батьків та учнів під час освітнього процесу дотримуватись принципів безконфліктного спілкування, ставитися один до одного з максимальним розумінням і повагою, зважаючи на те, що всі учасники/ці освітнього процесу опинилися в складних обставинах.

2.Освітній процес у 5-11 класах з використанням технологій дистанційного навчання в умовах воєнного стану в Україні здійснюється виключно відповідно до розкладу навчальних занять.

3.Навчальні заняття у 5-11 класах розпочинаються і закінчуються в час, який визначено в розкладі. Винятком є сигнал «Повітряна тривога».

4.Облік уроків, домашніх завдань, відвідування учнями навчальних занять здійснюється вчителями у класних журналах (електронних та/або паперових) або у відповідних розділах на платформі «Нові знання».

5.Учителі дотримуються визначеного алгоритму дій щодо розміщення посилання на онлайн урок, коду доступу та ідентифікатора на платформі «Нові знання» в розділі «Зміст уроку», в месенджері Вайбер та стрічка повідомлень в Classroom.

6. Облік відвідування учнями/ученицями уроків

Класний керівник на початку навчального дня відмічає відсутніх учнів/учениць, причину відсутності яких йому заздалегідь повідомили батьки. На початку уроку в синхронному режимі вчитель відмічає позначкою «Н» відсутність учня/учениці на занятті; в асинхронному режимі позначка «Н» не виставляється. Учням/ученицям, які навчаються в закладах освіти за кордоном (згідно зі списками,  наданими класними керівниками), «Н» не виставляється.

7. Вимоги до проведення онлайн уроків

Підключення до Zoom- чи Meet-конференції відбувається за 3 хвилини до початку уроку. Учень/учениця відключає мікрофон, виходить на зв’язок з увімкненим режимом відео, реальним прізвищем та ім’ям державною мовою. Мікрофон вмикається лише для відповіді. У разі недотримання цих правил вчитель має право не допустити/видалити учасника/цю з конференції.

8. Домашні завдання на платформі «Нові знання» вчитель надає з максимальним роз’ясненням: указує номери завдань, сторінки, чітку інструкцію щодо виконання домашнього завдання. Якщо підручники з певних предметів (англійська мова) відсутні в онлайн доступі, то на платформі «Нові знання» вчитель публікує фото сторінок підручників, з якими будуть працювати на уроці. В освітньому процесі будуть використовуватися електронні версії підручників з предметів інваріантної складової. За потребою батьки можуть отримати наявні в закладі освіти підручники на друкованій основі.

9. Для учнів/учениць, які перебувають за кордоном і не мають можливості відвідувати онлайн уроки за розкладом Плющівського ліцею, вчитель в зручній для себе та доступній для учня/учениці формі прикріплює в розділі «Завдання» на платформі Google Classroom, в особисті повідомлення вчителю у месенджері або на електронну пошту, запис власного пояснення нового матеріалу або посилання на відповідні навчальні ресурси, що містять таке пояснення.

10. Оцінювання навчальних досягнень учнів/учениць.

Оцінки в електронному журналі на платформі «Нові знання» вчитель виставляє як за усні відповіді, так і за отримані від учнів/учениць письмові завдання. Оцінки за усні відповіді вчитель виставляє на момент закінчення уроку, а за письмові роботи – після отримання останніх від учня та їх перевірки. Для прозорості процедури оцінювання навчальних досягнень учнів, ефективного контролю з боку батьків за своєчасністю виконання учнем обов’язкових видів контролю у випадку ненадання завдання виставляється маркер «Н/О». Маркер може бути виправлений учителем на оцінку в разі виконання завдання учнем і надання на перевірку вчителю. Для цього учень повинен надіслати повідомлення вчителю про готовність прикріпити виконану роботу із зазначенням предмета й дати проведення роботи.

11. Якщо сигнал тривоги або будь-яка інша поважна причина стали причиною того, що декілька уроків не були проведені за розкладом, то вчитель викладає відповідний матеріал уроків на платформі Google Classroom в режимі асинхронно.

12. Учитель перед початком кожного уроку додатково проводить інструктаж з питань порядку дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій (надходження сигналу «Увага всім! Повітряна тривога!»  тощо).

13. Алгоритм дій учителів, здобувачів освіти в разі виникнення надзвичайних ситуацій під час освітнього процесу (сигнал «Повітряна тривога» тощо):

13.1. При надходженні сигналу «Увага всім! Повітряна тривога!».

13.2. Учитель:

– спокійно повідомляє учням/ученицям, що оголошено сигнал «Увага всім! Повітряна тривога!»;

– припиняє урок;

– пропонує учням натиснути кнопку «вийти з конференції» та кнопку «вимкнення комп’ютера»;

– інформує про необхідність перейти до укриття або в будь-яке інше безпечне місце, яке встановлено родиною (з батьками чи в супроводі осіб, які їх замінюють);

– якщо тривога лунає недовго (в межах тривалості уроку), то урок продовжується за розкладом через 15 хвилин;

– якщо тривога перевищує тривалість уроку, то заняття припиняється. У цьому випадку після закінчення основних уроків за розкладом учитель викладає на предметній сторінці платформи Google Classroom матеріали для самостійного опрацювання учнями/ученицями. Якщо на уроці, який не відбувся через сигнал тривоги, передбачалося вивчення нової теми, то наступний за розкладом урок із цього предмета вчитель розпочинає з пояснення нової теми.

14.Батьки забезпечують технічні можливості для участі учнів у освітньому процесі з використанням технологій дистанційного навчання та організаційно сприяють навчанню своїх дітей. У разі повної або тимчасової неможливості забезпечення навчання дітей з технічних чи інших поважних причин батьки негайно повідомляють про це класного керівника.

15.Практичний психолог надає консультації педагогічним працівникам, учням, їхнім батькам з питань психологічної підтримки дітей та дорослих в умовах воєнного стану, проводять заняття з учнями щодо їх психологічної підтримки (за запитом).                                                                                                                                 

ДОДАТОК 4

ПАМ’ЯТКА

для учасників/учасниць освітнього процесу Плющівського ліцею щодо організації освітнього процесу з використанням інших засобів комунікації в умовах воєнного стану

  1. Для учнів, які не мають можливості взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин, заклад забезпечує використання інших засобів комунікації, доступних для учнів, зокрема “Шкільну поштову скриньку”.
  • За  умови відсутності у учнів технічних можливостей  для здійснення дистанційного навчання (наявність техніки і доступу до мережі Інтернет) освітній процес здійснюється через «Шкільну поштову скриньку» та «Інформаційну дошку», встановлених на І поверсі закладу освіти.
  • Для обговорення поточних справ та організації зворотного зв’язку використовуються закриті класні спільноти у соціальних мережах, месенджерах (Вайбер, Телеграм, Фейсбук, Інстаграм) за визначеними спільно з батьками, педагогами та здобувачами освіти принципами організації груп та правилами взаємодії й спілкування.