Протокол №8 засідання педагогічної ради Плющівського ліцею від 06.06.2024 року

ПРОТОКОЛ № 8

засідання педагогічної ради

Плющівського ліцею Баштанської міської ради

Миколаївської області

«06» червня 2024 року                                                        с. Плющівка

Голова педагогічної ради – Таранкова Світлана Володимирівна

Секретар педагогічної ради – Войцова Тетяна Сергіївна

Присутні – 15

 Романюк Світлана Олександрівна
 Лободовська Валентина Йосипівна
 Данилюк Віта Володимирівна
 Буртник Катерина Дмитрівна
 Тиць Сергій Васильович
 Щербина Олександр Сергійович
 Чумаченко Павло Петрович
 Сукманова Ольга Валентинівна
 Чумаченко Іван Петрович
 Сарафим Оксана Миколаївна
 Боровик Тетяна Володимирівна
 Береза Наталія Володимирівна
 Плоха Валентина Миколаївна
 Вознюк Антоніна Миколаївна
 Сармак Любов Григорівна

Відсутні –  Чумаченко Валентина Іванівна

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

1. Про виконання рішень попередніх педрад.

Доповідач Таранкова С.В.

2. Звіт директора ліцею Таранкової Світлани Володимирівни про діяльність закладу у 2023-2024 н.р. по реалізації Стратегії розвитку закладу освіти на 2021-2025 рр. та   виконанню річного плану роботи закладу освіти на 2023-2024 н.р.

Доповідач Таранкова С.В.

3. Про виконання Освітньої програми ліцею на 2023-2024 н.р.

Доповідач Романюк С.О.

4. Про підсумки реалізації Концепції НУШ та Державного стандарту базової середньої освіти у першому адаптаційному циклі базової середньої освіти (5-6 класи)

Доповідач Романюк С.О.

5. Про сучасні педагогічні тенденції та перспективи подолання освітніх втрат у закладі освіти  

Доповідач Таранкова С.В.

6. Про результати вивчення стану організації інклюзивного навчання і моніторингу успішності та динаміки розвитку дітей з ООП у 2023-2024 н.р.

Доповідач Романюк С.О.

7. Про відрахування зі складу здобувачів освіти учнів 11 класу та вручення Свідоцтв про повну загальну  середню освіту (з додатками).

Доповідач Таранкова С.В.

8. Про нагородження золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні».

Доповідач Таранкова С.В.

І. СЛУХАЛИ:

Директора ліцею  ТАРАНКОВОЇ С.В., яка проаналізувала стан виконання рішень педагогічних рад від 19.04.2024 та 08.05.2024 р. р.

УХВАЛИЛИ:

1. Тримати на постійному контролі стан виконання рішень попередніх педагогічних рад.

2.Здійснювати корегування заходів на виконання рішень.

Адміністрація. Постійно.

Голосували: “за” – 17, “проти” -0; “утрималися” – 0.

ІІ. СЛУХАЛИ:

Директора Таранкову Світлану Володимирівну, яка представила колективу річний звіт керівника, особистий внесок в організацію роботи закладу освіти. Проаналізувала виконання річного плану роботи ліцею на 2023-2024 н.р., який було спрямовано на реалізацію Стратегії розвитку закладу освіти на 2021-2025 рр.

Проаналізовано діяльність педагогічного колективу зі створення умов для реалізації Закону України «Про освіту», освітнє середовище, забезпечення виконання Державних стандартів, рівень задоволення освітніх потреб, реалізація Концепції НУШ, якість освітнього процесу, вдосконалення інформаційного простору. Зупинилась на заходах, які сприяють формуванню позитивного іміджу закладу освіти в соціумі. Акцентувала увагу колективу на педадагогічній діяльності, методичному та кадровому забезпеченні ЗО. Проаналізувала систему збереження та зміцнення здоров’я школярів, її вдосконалення відповідно Стратегії розвитку. Зупинилась на розвитку партнерства в освіті, розбудові громадсько-активної школи. Значної уваги приділила аналізу безпечного освітнього середовища.

 Відповідно завдань, які ставились перед педагогічним колективом, впроваджувалось Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти, Положення про академічну доброчесність. Педагогічний колектив працював над науково-методичною проблемою “Реалізація принципу цілісності освітнього процесу через упровадження інноваційних технологій”. Вчителі активно здійснювали професійну підготовку на платформах Едера, Прометеус, Наурок, Всеосвіта, проходили курсову підготовку в Миколаївському ОІППО. Кожен педагогічний працівник склав план професійного зростання, на засіданні педагогічної ради затверджено План підвищення кваліфікації педпрацівників. На засіданні педагогічної ради розглянули питання покращення якості освітньої діяльності ліцею. Запроваджено проведення тижнів майстерності в оволодінні сучасними інструментами організації осітнього процесу  в умовах дистанційного навчання, активно проводилися майстерки під час дистанційного навчання. Вчителі були залучені до проведення вебінарів, майстер -класів, активно співпрацювали з Баштанським ЦПРПП

Проаналізувала моніторинг якості знань, роботу з обдарованими учнями.

Наголосила, що триває робота над зміцненням навчально-матеріальної бази ліцею. Придбано 23 ноутбуки, 6 планшетів, ламінатор, принтер. Оновлено меблі, дидактичні матеріали для НУШ.

ВИСТУПИЛИ:

Щербина О.С, вчитель математики – про вдосконалення вивчення математики, формування математичних компетентностей; про підсумки Року математичної освіти.

Заступник директора Романюк С.О.  – про залучення педпрацівників до масових форм методичної роботи, здійснення самоосвітньої діяльності; про підсумки дистанційного навчання.

Чумаченко П.П., вчитель інформатики – про результати оволодіння педагогами сучасними інноваційними технологіями та інструментами організації дистанційного навчання.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати, що річний план роботи ліцею на 2023-2024 н.р. забезпечив виконання Стратегії розвитку закладу освіти.

2.Врахувати недоліки в роботі, передбачити у річному плані роботи на 2024-2025 н.р. їх усунення, а саме:

– забезпечити повну відповідність освітнього середовища вимогам безпечної та дружньої до дитини школи;

– в роботі з обдарованою молоддю розробляти індивідуальний освітній маршрут; провести методичні заходи щодо розробки індивідуальних освітніх траєкторій;

– удосконалювати  роботу педагогічного колективу   на єдиній освітній платформі Google Workspace for Education.

3. Розмістити на сайті закладу освіти річний звіт директора про роботу закладу освіти в 2023-2024 н.р.

Голосували: “за” – 18, “проти” -0; “утрималися” – 0.

ІІІ. СЛУХАЛИ:

Заступника директора  Романюк Світлану Олександрівну  –  про виконання освітньої програми закладу освіти на 2023-2024 н.р., затвердженої 29.08.2023  наказом № 48, схваленої педагогічною радою (протокол від 29.08.2023 №1).

Освітня програма для 1 і 2 класів складена на основі Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом О.Савченко; для 3 і 4 класів –  на основі Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом О.Савченко. Відповідно освітніх програм було розроблено навчальний план, яким на виконання програм передбачено 3495 годин у розрізі по класах: в 1 класі – 23 години, в 2 – 25, в 3 – 26, в 4 – 26 годин. Навчальний план виконано шляхом очного навчання із застосуванням технологій дистанційного навчання. Варіативна складова навчальними планами для 1-4 класів не передбачена.

Освітня програма базової середньої освіти передбачає загальний обсяг навчального навантаження для учнів 5-9 класів 5617,5 годин: для 5 класу – 31 година, 6 – 34 год., 7 – 31 година, 8 – 31.5 год., 9- 33 години на тиждень. Навчальний план виконано шляхом очного навчання із застосуванням технологій дистанційного навчання. Варіативна складова навчальними планами для 7-9  класів не передбачена, а в 5 і 6 класах реалізована через міжпредметний інтегрований курс “Драматургія і театр”.

Освітня програма повної загальної середньої освіти розроблена відповідно Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти. Загальний обсяг навчального навантаження здобувачів профільної середньої освіти для 10-11 класів складає 2590 годин на рік, для 10 класу – 35 год, для 11 класу 35 годин на тиждень. Навчальний план виконано шляхом очного  навчання за допомогою технологій дистанційного навчання. (Довідка додається)

ВИСТУПИЛИ:

Вчитель англійської мови Буртник К.Д. – про виконання профільної освітньої програми з англійської мови в 11 класі.

Вчительукраїнської мови та літератури Чумаченко В.І.  – про виконання програми української мови і літератури  для профільних класів (10 клас).

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати виконаними за обсягом та  змістом  навчальні програми і плани з усіх предметів інваріантної та варіативної частини робочого навчального плану  за 2023-2024  навчальний  рік.

2. Усім учителям ліцею планувати навчальний матеріал з усіх предметів варіативної і інваріантної складових навчального плану передбачивши:

– відповідність вивчення навчального матеріалу календарному плануванню;

– послідовність вивчення навчального матеріалу і дотримання кількості годин, визначених програмою на кожну тему;

– виконання відповідно до вимог навчальних програм контрольних робіт, лабораторних, практичних робіт інших видів контролю.

3. Розробити проєкт освітньої програми на 2024-2025 н.р. до 14.06.2024 р.

Голосували: “за” – 17, “проти” -0; “утрималися” – 0.

IV. СЛУХАЛИ:

Заступника директора з навчально-виховної роботи Романюк Світлану Олександрівну, яка проаналізувала підсумки реалізації Концепції НУШ та Державного стандарту базової середньої освіти у першому адаптаційному циклі базової середньої освіти (5-6 класи) у закладі у 2023-2024 навчальному році (Довідка додається).

Упровадження Державного стандарту спрямоване на зміни в організації освітнього процесу, які мають забезпечити можливості формування ученицями/учнями ключових компетентностей і наскрізних умінь, визначених Законом України «Про освіту», та сприяти вихованню ціннісних орієнтирів відповідно до Концепції «Нова українська школа».

УХВАЛИЛИ:

  1. Взяти до відома інформацію про підсумки реалізації Концепції НУШ та Державного стандарту базової середньої освіти в 5-6 класах в 2023-2024 н.р. та розробити завдання з цього питання на 2024-2025 н.р. 
  2. Класним керівникам 5 і 6 класів Вознюк А.М. та Данилюк В.В. організувати та провести батьківські збори щодо обговорення особливостей адаптаційного періоду учнів 5-го і  6-го класів та вироблення спільного плану взаємодії. Підготувати поради вчителям, батькам, учням щодо переходу до якісного впровадження Державного стандарту.
  3. Педагогічним працівникам закладу освіти з метою якісного впровадження Державного стандарту базової середньої освіти постійно:
    1. Вчителям-предметникам 5 і 6 класів перед початком навчального року на основі обраних модельних програм розробити навчальні програми та подати їх на розгляд педради до 29.08.2024 р.
    1. Забезпечувати діяльнісний підхід у викладанні предметів. 
    1. Відстежувати процес поступу учня до навчальних цілей; корегувати освітній процес за потреби; формувати в учнів позитивну самооцінку та усвідомлення відповідальності за власне навчання. 
    1. Формувальне оцінювання спрямовувати на індивідуальну роботу з кожним учнем.
    1. Працювати над покращенням навчально-матеріальної бази кабінетів.
    1. Ранкові зустрічі проводити регулярно та не формально.
    1. Систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію.

Голосували: “за” – 17, “проти” -0; “утрималися” – 0.

V. СЛУХАЛИ:

Директора закладу Таранкову С.В. про сучасні педагогічні тенденції та перспективи подолання освітніх втрат у закладі освіти. (Довідка)

Масштаби втрат у навчанні українських учнів можуть бути неймовірними через те, що четвертий рік поспіль освітні заклади не можуть забезпечувати нормальний  перебіг освітнього процесу. Зокрема, дослідники зауважують, що з 2020 року й до сьогодні освітня система України постраждала значно серйозніше, ніж освітні системи більшості інших країн.

Проте наразі складно оцінити наслідки такого тривалого порушення освітнього процесу в Україні. З одного боку через те, що свого часу не було накопичено достатньо об’єктивних «доковідних» даних про якість вітчизняної освіти, а з іншого, — через неможливість проведення повноцінних освітніх вимірювань в умовах повномасштабної війни.

Війна в Україні значно ускладнила доступ учнів до освіти та сильно впливає на її якість.

УХВАЛИЛИ:

1. Затвердити стратегічні напрями роботи педагогічного колективу, спрямовані на зменшення та подолання освітніх втрат і розривів, підвищення навчальних досягнень здобувачів освіти Плющівського ліцею у 2024-2025 навчальному році (далі – Стратегічні напрями роботи):

2.       Романюк Світлані Олександрівні, Лободовській Валентині Йосипівні, заступникам директора, забезпечити організацію діяльності педагогічного колективу у 2024-2025 навчальному році відповідно до Стратегічних напрямів роботи.

Стратегічні напрями роботи педагогічного колективу Плющівського ліцею, спрямовані на зменшення та подолання освітніх втрат і розривів, підвищення навчальних досягнень здобувачів освіти закладу у 2024-2025 н. р.  

1.Індивідуальна психологічна підтримка здобувачів освіти, підвищення їх мотивації до навчання, подолання стресу та тривожності, які виникають в умовах воєнного стану.

2. Психолого-емоційна підтримка всіх учасників освітнього процесу.

3. Організація навчання та підвищення кваліфікації вчителів щодо роботи з учнями по подоланню освітніх втрат.

4. Встановлення і підтримка тісного зв’язку педагогічних працівників з учнями (онлайн-консультування, спілкування у чатах, відеозв’язок) з метою виявлення потреб і проблем кожного, їх ефективного вирішення, оцінювання навчальних досягнень; використання рефлексії на різних етапах уроків.

5. Забезпечення інтерактивності освітнього процесу, організації навчального часу для здобувачів освіти в умовах дистанційного навчання (розклад уроків, консультацій, планування та ефективного використання часу для навчання).

6. Використання завдань діяльнісного спрямування та інтерактивних форм проведення завдань.

7. Інтеграція навчального матеріалу, впровадження міжпредметних зав’язків.

8. Надання вчителями рекомендацій та доступу до онлайн-ресурсів, які допомагають учням у засвоєнні навчального матеріалу, використання застосунків, інфографіки.

9. Залучення батьків до процесу вирішення проблем, пов’язаних з освітніми втратами, надання їм ресурсів для підтримки.

10. Оцінювання ефективності виконання програми подолання освітніх втрат та її коригування.

Голосували: “за” – 17, “проти” -0; “утрималися” – 0.

VІ. СЛУХАЛИ:

Заступника директора закладу з навчально-виховної роботи Романюк Світлану Олександрівну з інформацією про результати вивчення стану організації інклюзивного навчання і моніторингу успішності та динаміки розвитку дітей з ООП у 2023-2024 н.р (Довідка)

УХВАЛИЛИ:

1. Тримати на постійному контролі організацію інклюзивного навчання в закладі, проводити моніторинг успішності та аналізувати динаміку розвитку дітей з ООП не менше 2 разів на навчальний рік.

2. Проводити роботу з батьками учнів з особливими освітніми потребами, здійснювати їх анкетування два рази на рік (за підсумками І-го семестру та навчального року).

3. Своєчасно реагувати на зауваження батьків з питання організації навчання їх дитини.

4. Активізувати методичну допомогу вчителям у класах з інклюзивним навчанням.

5. Адміністрації закладу вирішити питання про забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.

6. Класним керівникам 1 класу Сарафим О.М., 3 класу Березі Н.В., 4 класу Плохій В.М., 6 класу Данилюк В.В., вчителям-предметникам, які викладають у цих класах:

6.1. Забезпечити надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами із застосуванням особистісно орієнтованих методів навчання з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності учнів.

6.2. Враховувати індивідуальні особливості учнів у процесі підготовки до занять та використовувати новітні форми та засоби навчання, що сприяють розвитку пізнавальних процесів учнів.

6.3. Сприяти створенню позитивного мікроклімату у класному колективі.

6.4. Залучати учнів з особливими освітніми потребами і надалі до життя класу і ліцею.

6.5. Оцінювання навчальних досягнень дітей з особливими освітніми потребами здійснювати згідно з критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів та обсягом матеріалу, визначеним індивідуальним навчальним планом.

7. Асистентам вчителів Сукмановій О.В., Вознюк А.М, Войцовій Т.С., Сармак Л.Г. тримати на контролі організацію навчально-виховного процесу в класі з інклюзивним навчанням; надавати допомогу учням з особливими освітніми потребами в організації робочого місця; вести педагогічну документацію, здійснювати соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами, дбати про професійне самовизначення та соціальну адаптацію учнів; інформувати вчителя класу та батьків про досягнення учня.

Голосували: “за” – 17, “проти” -0; “утрималися” – 0.

VІІ. CЛУХАЛИ:

Директора закладу  Таранкову Світлану Володимирівну   про відрахування зі складу здобувачів освіти учнів 11 класу та вручення Свідоцтв про повну загальну  середню освіту (з додатками), яка зазначила, що відповідно до статті 17 Закону України «Про повну загальну середню освіту», Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, пункту 3 розділу І, пункту 6 розділу IV Порядку проведення державної підсумкової атестації, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 07 грудня 2018 року № 1369, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02 січня 2019 року за № 8/32979, Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2023 року», ухваленого  Верховною Радою України 23 лютого 2023 року  № 2925, з метою збереження життя і здоров’я здобувачів освіти в умовах воєнного стану звільненню від проходження державної підсумкової атестації також підлягають здобувачі освіти, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році.   

3.2.Інформацію класного керівника 11 класу Тиця Сергія Васильовича, який познайомив присутніх із результатами підсумкового оцінювання здобувачів освіти 11  класу. Всі учні  атестовані з усіх предметів. Класний керівник запропонувала відрахувати із складу здобувачів освіти ліцею 10 учнів, у відповідності до положень основних нормативних документів МОН України,  із врученням їм Свідоцтва про здобуття  повної загальної середньої  освіти.

УХВАЛИЛИ :

1. Відповідно п. п. 1 п.1 розділу ІУ Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти відрахувати з ліцею таких випускників 11 класу із врученням їм Свідоцтв про здобуття повної загальної  середньої освіти (з додатками):

1.1. Гук Олександру Миколаївну  

1.2. Кликуна Максима Віталійовича

1.3. Корнієнка Володимира Володимировича

1.4. Матвійчука Дениса Миколайовича

1.5. Мелещенко Вікторію Сергіївну

1.6. Остромогильського Анатолія Євгенійовича

1.7.  Пияк Тіну Олександрівну

1.8. Прокопчук Софію Павлівну

1.9. Стоянова Дениса Івановича

1.10.Стукальського Максима Васильовича

2. Класному керівнику 11 класу Тицю Сергію Васильовичу зробити відповідні записи на сторінках класного журналу в розділі «Зведений облік навчальних досягнень учнів» у графі «Рішення педагогічної ради» та в особових справах учнів.

Голосували: “за” – 17, “проти” -0; “утрималися” – 0.

VІІІ. CЛУХАЛИ:

Директора закладу  Таранкову Світлану Володимирівну Про нагородження золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні», яка повідомила про те, що за підсумками навчання в старшій школі одини  учень, а саме Стоянов Денис Іванович, отримав  високі результати навчання з усіх предметів (10-12 балів) та запропонувала нагородити Стоянова Дениса Івановича, учня 11 класу, золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні».

УХВАЛИЛИ:

1. Нагородити учня 11 класу Стоянова Дениса Івановича, який за підсумками навчання в старшій школі отримав відмінні результати навчання з усіх предметів, золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні».

2. Класному керівнику 11 класу Тицю Сергію Васильовичу зробити відповідні записи на сторінках класного журналу в розділі «Зведений облік навчальних досягнень учнів» у графі «Рішення педагогічної ради» та в особовій справі учня.